Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29730
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in highschool students |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Freire Giraldo, Jael Elizabel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Freire Giraldo, J. E. Vivanco Ríos, L. A. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in highschool students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29730 |
Abstract: | Abstract: Thisstudy explores the role of peer correction and teacher feedback on writing performance in high school students in Nueva Loja, Ecuador. In particular, 30 students in the last year participated in this investigation.Moreover, a mixed-method was used to reveal the effectiveness of teacher and peer feedback in improving writing skills. For data collection, a pretest, posttest, and six paragraphs written were applied to the participants, and a rubric with morphological, semantic, and syntactic aspects was used to grade them.In addition, a checklist was employed based on peer correction;and finally, a perception survey was administered to participants. Although in this study the significanceof the feedbackwas minimal, the resultsexposedthat teacher-written correction plays a key role in improving writing performance compared to student correction. Also, it was found that students perceived teacher feedback more positively than peer feedback. Finally, it was found that morphological errors were the most common in students' work.Therefore,it can be deduced that the participants had difficulties writing a text in English because they did not have sufficient linguistic competence. |
Description: | Resumen: Este estudio explora el papel de la retroalimentación del profesor y de los compañeros en el rendimiento de la escritura de 30 estudiantes del último curso de secundaria en Nueva Loja, Ecuador. El método mixto fue usado para revelar los efectos de la retroalimentación en la escritura. Para la recolección de datos se aplicó una prueba diagnóstica, una prueba posterior y seis párrafos, y para calificarlos, se utilizó una rúbrica con aspectos morfológicos, semánticos y sintácticos. También, seempleó una lista de cotejo de la corrección de los compañeros y se administró una encuesta de percepción a los participantes. Y aunque la trascendencia de la retroalimentación fue mínima, los resultados revelaron que la correción del profesor desempeña unpapel fundamental en el progreso de la escritura en comparación con los compañeros. Asimismo, se comprobó que los estudiantes percibían más positivamente el feedback del profesor que el de los compañeros. Por último, se comprobó que los errores morfológicos eran los más comunes en los trabajos de los alumnos. Asímismo, la dificultad para escribir en inglés se debió a la insuficiencia lingüística. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128785.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.