Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29740
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria López Celi, Paola Alejandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | López Celi, P. A. Morocho Cuenca, E. L. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29740 |
Abstract: | Abstract: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high schoolstudentsis an investigation elaboratedin order to analyze the differences between peer feedback and teacher feedback, and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in English as a Foreign Language (EFL) writing;additionally, the study distinguish whichstrategyis students favoriteduring their learning process. The study was developed in a private high school in Quito with a total of thirty-two students aged between 15 and 17 years old. A mixed method was completed, qualitative and quantitative aspects were analyzed; an investigation of many authors opinionswas taken into consideration to corroboratethe quantitative examination where five instruments were taken: pre-test, post-test, six paragraphs, a rubric, a peer s feedback checklistand a students survey. As a conclusion, the study showsthat studentscanincrease their writing ability after receiving peer and teacher s feedback,and the studentshave also analyzedthatteacher feedback is abetteroption for their learning process. |
Description: | Resumen: El rol que posee la corrección entre compañeros y la retroalimentación del docente en el mejoramiento de la habilidad de escribir en estudiantes de secundariaes una investigación realizadacon propósito de analizar las diferencias entre corrección de pares y retroalimentación del docente ysu eficacia para mejorarerrores morfológicos, semánticos y sintácticos en escritura EFL, además de distinguir quéestrategiaes la favorita de los estudiantes. El estudio se realizó en una escuela privada de Quito con un total de treintay dos estudiantes de entre 15 y 17 años. Se realizó un método mixto en donde aspectos cualitativos y cuantitativos fueron analizados; se tomó en consideración la opinión de autores investigados para la examinación cuantitativa, aquí cinco instrumentos se utilizaron para su desarrollo: pre-examen y post-examen, seis párrafos, una rúbrica, una lista de cotejoy una encuesta para estudiantes. Como conclusión se pudo determinar que los estudiantes aumentaron su habilidad de escribir después de recibir la retroalimentación de sus compañeros y docente, además, los estudiantes consideraron que la retroalimentación del docente es mejor para su proceso de aprendizaje. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128800.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.