Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinosa Jaramillo, Franklin Oswaldoes_ES
dc.contributor.authorBósquez Arboleda, Alex Andrées_ES
dc.date.accessioned2022-03-08T13:29:04Z-
dc.date.available2022-03-08T13:29:04Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationBósquez Arboleda, A. A. Espinosa Jaramillo, F. O. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29741es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1352184es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128802.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Esta investigación titulada El rol de la corrección de pares y la retroalimentación docente en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria se realizó con el objetivo de analizar los efectos de la retroalimentación entre pares y docente y sus efectos en aspectos morfológicos, semánticos y sintácticos. Participaron 30 estudiantes de bachillerato de un colegio público del norte de Quito. Se utilizó un método mixto con un enfoque cualitativo y cuantitativo. Las técnicas utilizadas fueron la aplicación de una prueba diagnóstica, final, 6 párrafos para la información cuantitativa y una encuesta al final de la intervención para la información cualitativa. La información se dividió en tres tablas para dar respuesta a las dos preguntas de investigación. Los resultados demostraron que los errores morfológicos son los más frecuentes en los estudiantes, así mismo la retroalimentación docente es la más efectiva para corregir y mejorar la escritura de los estudiantes además es la más preferida. Adicionalmente, los estudiantes debido a su pobre conocimiento no pudieron reconocer errores. Sin embargo, se reflejó una mejoría mínima después de la intervención.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This research entitled The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students was conducted with the aimto analyze the differences between peer and teacher feedback and their effects on morphological, semantical and syntactic criteria. 30 students of third year of baccalaureate in public high school located in the North of Quito, participated. It was used a mixed method with a qualitative and quantitative approach. The information was gathered through the application of a pre-test, post-test and 6 written assignments for the quantitative data as well as a survey with 12 statements at the end of the intervention for the qualitative data. The information was divided in three tables to give an answer to the two research questions. The results demonstrated that the morphological errors are the most frequent in students, that teacher feedback is the most effective to correct and improve students writing and the most preferred. Additionally, EFL students are not able to recognize errors due to the poor knowledge acquired. However, students demonstrated an improvement after the intervention.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.