Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29753
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Zúñiga Ojeda, Alexandra Núñez Cepeda, Ericka Patricia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Núñez Cepeda, E. P. Zúñiga Ojeda, A. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29753 |
Abstract: | Abstract: The purpose of the present study is to analyze the impact of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in English as a Foreign Language in high school students and determine their effectiveness in decreasing morphological, semantic, and syntactic errors. This study was carried out at a public institution in Guayaquil with 30 students from third year of senior high school. For the present study, a mixed of quantitative and qualitative research was employed, using pre-test, post-test, rubric, checklist, and survey as instruments for data collection as well as six paragraphs on different topics to identify student s errors. The data collected was tabulated through an Excel table for the subsequent analysis ofthe results obtained. These results indicated that teacher feedback was the most effective in correcting errors and enhancing students' writing skills; however, peer feedback provided collaborative work and basic error correction. Furthermore, this studyrevealed that the students preferred the teacher's feedback because it is clearer, more complete, more accurate and it is the one that most helped them to improve their writing skills.Key Words: peer feedback, teacher feedback, writing skills. |
Description: | Resumen: El propósito del presente estudio es analizar el impacto de la retroalimentación entre pares y la del maestro en la mejora de la escritura en inglés como lengua extranjera en estudiantes de secundaria y determinar su efectividad en la disminución de errores morfológicos, semánticos y sintácticos. Este estudio se realizó en una institución pública de Guayaquil con 30 estudiantes de tercer año de bachillerato.Se realizó una investigación mixta cuantitativa y cualitativa, utilizando pre-test, post-test, rúbrica, lista de verificación y encuesta como instrumentos para recopilación de datos, así como seis párrafos sobre diferentes temas para identificar errores. Los datos recolectados fueron tabulados a través de una tabla de Excel para su posterior análisis. Los resultados indicaron que la retroalimentación del maestro fue la más efectiva para corregir errores y mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes; sin embargo, la retroalimentación entre pares proporcionó trabajo colaborativo y corrección de errores básicos. Además, el estudio reveló que los estudiantes prefirieron la retroalimentación del docente porque es más clara, más completa y la que más ayudó a mejorar sus habilidades de escritura. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128821.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.