Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29809
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paúl Fernandoes_ES
dc.contributor.authorMite Quinde, Yadira Gisellaes_ES
dc.date.accessioned2022-03-15T14:40:31Z-
dc.date.available2022-03-15T14:40:31Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationMite Quinde, Y. G. González Torres, P. F. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29809es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1352410es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128897.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Esta investigación tiene como objetivo examinar la eficacia de las técnicas de retroalimentación de los estudiantes y del profesor en la escritura del idioma Inglés, en términos sintácticos, semánticos y morfológicos. Realizada en un colegio público de Guayaquil, Ecuador. Participaron 21 estudiantes del 10º curso, con un nivel de inglés A1 según el CFR. Sus edades fluctúan entre 14 y 15 años. Entre los instrumentos cuantitativos y cualitativos se aplicó un pre y post test escrito, seis párrafos con diferentes temas, una rúbrica para calificar los pre y post test y los párrafos corregidos por el profesor, una lista de verificación para los estudiantes y una encuesta de percepción de los alumnos. La investigación duró seis semanas en las que los estudiantes escribieron párrafos para comprobar la productividad de la retroalimentación del profesor y de los compañeros. Los resultados mostraron que la retroalimentación del profesor fue mejor aceptada por los estudiantes para mejorar la gramática y el contenido de sus escritos, mientras que la corrección por parte de los compañeros necesita más práctica en el aula.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This research has the aimto examinethe effectivenessonpeer and teacher feedback techniqueson written assignments, in terms of syntactic, semantic and morphologicalerrors. It was conductedon a public high school in Guayaquil, Ecuador, and it had 21 high school participantswho were enrolled in EGB,whoseEnglish level was A1 according to CFR.Their ages rangedbetween14 and15 years old. Quantitative and qualitative instruments were used to collectdata. It was necessary to apply a written pre and post-test, six paragraphs with different topics, a rubric to grade pre and post tests and the paragraphs corrected by the teacher, a peer correction check list and a student's survey perception.This investigation was carried out during six weeks where the teacherand students worked together to improve their writing skills. The findings showed that teacher feedback was moreaccepted by students in order to improve grammar and content in their writings, while peer correction needs more practice in the classroom.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.