Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29892
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDarquea Sánchez, Sara Eugeniaes_ES
dc.contributor.authorYuquilima Campoverde, Fátima Adrianaes_ES
dc.date.accessioned2022-03-21T03:15:56Z-
dc.date.available2022-03-21T03:15:56Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationYuquilima Campoverde, F. A. Darquea Sánchez, S. E. (2022) Ecuadorian public high school teachers ́ perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29892es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1352536es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128974.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El cierre de las instituciones educativas ha obligado a los docentes a buscar nuevas formas de comunicación para interactuar con los estudiantes y utilizar la tecnología como herramienta necesaria para el proceso de enseñanza aprendizaje.El presente estudio tiene como principal objetivo analizar las percepciones de los profesores de colegios públicos ecuatorianos sobre los recursos tecnológicos utilizados por los docentes en sus aulas de EFL durante la pandemia. La investigación sigue un enfoquemetodológico mixtocuantitativo y cualitativo utilizando un cuestionario y una entrevista como técnicasde investigación.Participaron 10 profesores de idiomas de los institutos públicosdela ciudad de Cuenca-Ecuador. Los resultados de esta investigación revelaron que los profesores estaban de acuerdo queplataformas virtuales, paginas web, aplicacionestienen muchas ventajas y beneficios para la enseñanza de inglés como lengua extranjera. Además elestudio encontró que las actitudes de los profesores hacia la tecnología son muy positivas, ya que al contar con varios recursos tecnológicos en la web, los profesores dedican la mayoria de su tiempo y esfuerzo para desarrollarhabilidades competitivas en el uso de las mismas.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The closure of educational institutionsdue to Covid-19 pandemic has forced teachers to seek new forms of communication to interact with students and use technology as a necessary tool for teaching.The current study aims to analyze Ecuadorian public high schoolteachers ́ perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classroomsduring the pandemic. The present research follows a mixed quantitative and qualitative approach using a surveyand an interview as a research technique. For data collection, 10 language teachers at the English Public high schools in Cuencawereparticipants in this study, whose experience ranged from three to fifteen yearsin the fieldof education. The results revealed that teacher participants agreed that the virtual platforms they used were presented advantages and benefits for language teaching such as; digital platforms, Web pages, Apps, and PowerPoint presentations to improve their teaching process. In addition, the study found that teachers' attitudes towards technology are very positive, since having several technologicalresources on the web, teachers dedicate their time and effort to develop competitive skills in the use of them.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleEcuadorian public high school teachers ́ perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.