Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29897
Title: | Prácticas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de educación infantil |
Authors: | Valarezo Alcívar, Carmen Belén Torres Ríos, Rosa Alba |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Torres Ríos, R. A. Valarezo Alcívar, C. B. (2022) Prácticas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de educación infantil [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29897 |
Abstract: | Abstract: The present investigative work, whose theme is: "Inclusive practices and their impact on sustainable learning, observed in the professional praxis of Early Childhood Education teachers", applied in the Santo canton, in the province of Santo Domingo de los Tsáchilas- Ecuador , academic period 2021-2022. Whose general objective is to analyze the inclusive practices carried out by Early Childhood Education Teachers to promote sustainable learning in the context of the pandemic. For the compilation of theoretical information, the documentary review technique was used in 58 scientific articles, theses and books. In the data collection, a questionnaire was applied, using the technique of interviewing three Early Childhood Education teachers. In conclusion, it would be said that yes, work is done with diversity and through virtuality, they are used as methodological strategies with different activities such as stories, songs, exhibitions, among others; emphasizing the playful aspect, to achieve sustainable learning. |
Description: | Resumen: El presente trabajo investigativo, cuyo tema es: Prácticas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible, observado en la praxis profesional de los docentes de Educación Infantil , aplicado en el cantón Santo, de la provincia de Santo Domingo de los Tsáchilas- Ecuador, periodo lectivo 2021-2022. Cuyo objetivo general es analizar las prácticas inclusivas que realizan las docentes de educación infantil para promover el aprendizaje sostenible en el contexto de pandemia. Para la compilación de la información teórica se utilizó la técnica de revisión documental en 58 artículos científicos, tesis y libros. En la recopilación de datos se aplicó un cuestionario, utilizando la técnica de la entrevista a tres docentes de Educación Infantil. Concluyendo se diría que sí se trabaja con la diversidad y por medio de la virtualidad, se utilizan como estratégias metodológicas con diferentes actividades como cuentos, canciones, exposiciones, entre otros; enfatizando el aspecto lúdico, para lograr aprendizajes sostenible. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128981.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.