Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29940
Title: | Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program. |
Authors: | Nesterenko, Nina Aleksandrovna Carrión Guamán, Lupe del Carmen |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Carrión Guamán, L. D. C. Nesterenko, N. A. (2022) Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29940 |
Abstract: | Abstract: This study is about the Systematization of pedagogical experiences in the EFL Teaching Training program and has been done to offer pre-service teachers the opportunity to analyze, and reflect on the process of pre-professional practices. Its goal is to help students gain teaching experience by observing and practicing what they have acquired during their studies. This work was carried out by observing UTPL trainee teachers and two students from Spain. Eleven teachers of Educación General Básica and Bachilleratowere observed in Practicum académico 1, Pasantías pre prfesionaes 1 and 2. The method used for this investigation was systematization which assisted in getting involved in different practices in observing, teaching, and analyzing classes. Regarding techniques and instruments, videos, lesson plans, and observation sheets were used. Due to the COVID-19 pandemic, the observation of the classes was done online,while classes given as a main teacher were on-site. Throughout this research, it was found that planning lessons considering the most appropriate methodology and activities based on students‟ age, needs, and level of proficiency is essential to guarantee students‟ success in acquiring the language. |
Description: | Resumen: El presente trabajo denominado Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de EFLse ha realizado para ofrecer a docentes analizar, reflexionar y describir el proceso de prácticas preprofesionales. Su objetivo es ayudar a estudiantes adquirir experiencia docente mediante observación y puesta en práctica conocimientos adquiridos durantesus estudios. Este trabajo se llevó a cabo mediante observación de profesores en formación de la UTPL y dos estudiantes de España. Se observaron oncedocentes de Educación General Básica y Bachillerato en Practicum académico 1, Pasantías pre prfesionaes 1y 2. El método utilizado fue la sistematización que ayudó a involucrarse en diferentes prácticas de clases. En cuanto a técnicas e instrumentos fueron videos, planes de lecciones y fichas. La observación de clases se realizó en línea debido a la pandemiadel COVID-19, mientras que las clases impartidas como docente principal fueron presenciales.La investigación encontró que la planificación de las lecciones antes de enseñanza es clave para alcanzarobjetivos. Además, metodología y actividades se planificaron teniendo en cuenta edad, necesidades, antecedentes y nivel de competencia de los alumnos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129013.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.