Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29952
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo | es_ES |
dc.contributor.author | Chinlle Anda, Josué David | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-03-23T03:54:13Z | - |
dc.date.available | 2022-03-23T03:54:13Z | - |
dc.date.issued | 2022 | es_ES |
dc.identifier.citation | Chinlle Anda, J. D. Paredes Zúñiga, F. M. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29952 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1352633 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129021.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: La retroalimentación es una parte vital de la evaluación de los estudiantes por lo que es necesario investigar e innovar constantemente la forma en que se lo da. A pesar de que existen investigaciones previas que demuestran la necesidad de utilizar otros tipos de retroalimentación, la retroalimentación del profesor parece prevalecer en muchas instituciones, por lo que fue necesario estudiar el papel de la retroalimentación tanto del profesor como de los compañeros en la mejora de las habilidades de escritura en los estudiantes de secundaria. Esta investigación se realizó en una institución pública ubicada en San Jacinto del Búa-Ecuador. Los participantes fueron estudiantes de bachillerato con edades comprendidas entre los 15 y 16 años y eran tanto mujeres como hombres. Este estudio utilizó la investigación cuantitativa y cualitativa para obtener información que permita contrastar la eficacia de ambos tipos de retroalimentación, así como analizar las percepciones de los estudiantes; también analiza textos escritos por los estudiantes (un pre-test, 6 párrafos y un post-test), e incluye una encuesta para obtener la opinión de los participantes. Esta investigación permitió concluir que, aunque la retroalimentación de los compañeros tiene claros beneficios y ventajas, la retroalimentación de los profesores sigue siendo la fuente más fiable de retroalimentación para los estudiantesen las instituciones públicas. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: Feedback is a vital part of assessing students reason why it is necessary to constantly investigate and innovate in how it is given. Despite that there have been previous investigations that proof the necessity of using other types of feedback, teacher feedback seems to prevail in many institutions, this is why it was necessary to study the role of both teacher and peer feedback on improving writing skills in high school students. This research took place in a public institution located in San Jacinto del Búa-Ecuador. The participants were high school students with ages between 15 to 16 years old and were both female and male. This investigation used quantitative and qualitative research for obtaining information that can contrast the efficacy of both types of feedback as well as analyze the students perceptions; it studies texts written by the students (a pre-test, 6 paragraphs and a post-test), and includes a survey to obtain the participants opinion. This investigation led to conclude that even though peer feedback has clear benefits and advantages, teacher feedback remains as the most reliable source of feedback for students in public institutions. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.