Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30004
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Ulehlova, Eva Conforme Cano, Juan Roberto |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Conforme Cano, J. R. Ulehlova, E. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30004 |
Abstract: | Abstract: The current research titled "The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students", has as its main purpose to investigate the difficulties that students have when studying a foreign language to master the skill of writing, with the objective of analyzing the effects of feedback between peers and teachers in the correction of morphological, semantic and syntactic errors, to identify the type of feedback: peer correction and teacher feedback that EFL students prefer to write. This study was carried out in the Educational Unit of the Armed Forces Military College No. 3 "Heroes del 41" in the city of Machala, and was applied to 30 third-year high school students. A mixed methodology was used which combines qualitative and quantitative data. The instruments were students writing activities, a survey, a peer's feedback checklist among them, pre and post tests. The results reveal that the teacher's feedback was more effective on analyze and correct the semantic, morphological, and syntactic errors. Peer feedback was also effective in detecting errors, but students corrected to a lesser extent, especially at the syntactic and semantic levels. |
Description: | Resumen: Esta investigación, The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students , tiene como propósito principal de investigar las dificultades que los estudiantes tienen al estudiar una lengua extranjera para dominar la habilidad de la escritura, con el objetivo de analizar los efectos de la retroalimentación entre pares y docentes en la corrección de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos, identificar el tipo de retroalimentación: corrección de compañeros y retroalimentación del maestro que los estudiantes de EFL prefieren para escribir. Este estudio se realizó en la Unidad Educativa de Fuerzas Armadas Colegio Militar n° 3 Héroes del41 en la ciudad de Machala, y fue aplicado a 30 estudiantes de tercer año de bachillerato. Se utilizó una metodología mixta que combina datos cualitativos y cuantitativos. Los instrumentos fueron las actividades de escritura de los estudiantes, una encuesta, una lista de verificación de retroalimentación de pares entre ellos, pruebas previas y posteriores. Los resultados revelan que la retroalimentación del docente fue más efectiva para analizar y corregir los errores semánticos, morfológicos y sintácticos. La retroalimentación entre pares también fue efectiva para detectar errores, pero los estudiantes corrigieron en menor medida, especialmente a nivel sintáctico y semántico. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129072.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.