Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30113
Title: | Enseñanza del idioma Inglés a estudiantes con discapacidad auditivatravés de lenguaje de señas con la plataforma Educaplay |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Tinizaray Valarezo, Luis Ángel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Tinizaray Valarezo, L. Á. Salcedo Viteri, K. S. (2022) Enseñanza del idioma Inglés a estudiantes con discapacidad auditivatravés de lenguaje de señas con la plataforma Educaplay [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30113 |
Abstract: | Abstract: There are many difficulties that people with hearing disabilities face in their daily lives andcommunication represents a great challenge because not all hearing people understand sign language. Therefore, teaching a new language such as English to deaf people involves the implementation of strategies that allow quality learning. For this reason, the present work was developed with the purpose of improving the learning of the English language in people with hearing disabilities, for this the use of visual teaching resources was prioritized and interactive activities were developed on the Educaplay digital platform. To evaluate the results of the intervention, a pre-test and a post-test were applied to the students, in addition a survey to measure their degree of satisfaction with the resources used. The results obtained were very satisfactory, there was an increase in vocabulary in the English language, for these reasons it was possible to conclude that the use of visual teaching material and the Educaplay platform help people with hearing disabilities to learn a new language. |
Description: | Resumen: Son muchas las dificultades que enfrentan las personas con discapacidad auditiva en su diario vivir yla comunicación representa un gran reto ya que no todas las personasentienden el lenguaje de señas. Por ende,la enseñanza de un nuevo idioma como el inglés a personas no oyentes involucrala implementación de estrategias que permitan un aprendizaje de calidad. Por tal razón el presente trabajo se desarrolló con la finalidad de mejorar el aprendizaje del idioma inglés en personas con discapacidad auditiva, para esto se priorizó el uso de recursos didácticos visuales y se desarrollaron actividades interactivas en la plataforma digital Educaplay. Para evaluar los resultados de la intervención se aplicó a los estudiantes un pre-test y pos-test, además de una encuesta para medir el grado de satisfacción con los recursos utilizados. Los resultadosobtenidos fueron muy satisfactorios, existió un incremento del vocabulario en el idioma inglés por lo que se pudo concluir que el usode material didáctico visual utilizado en la plataforma Educaplay ayudaen el aprendizaje de un nuevo idioma a personas con discapacidad auditiva. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129175.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.