Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30180
Title: | Innovación estratégica para la Jornada de Orientación de la carrera de Educación Inicial |
Authors: | Unda Costa, Mónica Rosalba Loján Miles, Nancy Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Loján Miles, N. E. Unda Costa, M. R. (2022) Innovación estratégica para la Jornada de Orientación de la carrera de Educación Inicial [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30180 |
Abstract: | Abstract: The Early Childhood Education career of the Private Technical University of Loja, in itsOpen and Distance Modality, invites its first-year students to the Career Orientation Session,whichaimstoidentifythereasonswhystudentspresentcertainlackofinterestinparticipatingin this academic event. The purpose of this research is for the Conference to be innovativeand present a technological resource that allows attendees to interact actively. Themethodology used was quantitative, the research design has been non-experimental, sinceno experiment will be executed, nor will there be absolute control over any of the variables.The sample of the investigated population was 200 students of the Initial Education career ofthe First Ordinary Academic Period. The technique and instrument used were a survey thatwas based on a 14-question questionnaire, the results found were based on the lack ofknowledge of the issues that lead students to manage both the distance study system, suchas the work in the Virtual Learning Platform. |
Description: | Resumen: La carrera de Educación Infantil de la Universidad Técnica Particular de Loja, en su Modalidad Abierta y a Distancia, invita a sus estudiantes de primer ingreso a la Jornada de Orientaciones para la carrera, la misma tiene como objetivo identificar las razones por las cuales los alumnos presentan cierto desinterés en participar de este evento académico. La finalidad de esta investigación es que la Jornada sea innovadora y presente un recurso tecnológico que permita a los asistentes interactuar de manera activa. La metodología utilizada fue de tipo cuantitativo, el diseño de la investigación ha sido no experimental, en vistadeque,noseejecutaráningúnexperimento,nisetendrácontrolabsolutosobreninguna delasvariables.Lamuestradelapoblacióninvestigadafueron202estudiantesdelacarrera de Educación Inicial del Primer Período Académico Ordinario. La técnica e instrumento utilizadosfueronunaencuestalamismaquesebasóenuncuestionariode14preguntas,los resultados encontrados se cimentaron en la falta de conocimiento de los temas que llevan a los estudiantes al manejo, tanto, del sistema de estudios a distancia, como el trabajo en la Plataforma Virtual deAprendizaje. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129242.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.