Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30181
Title: Influencia de la plataforma Educaplay en el desarrollo de la comprensión lectora
Authors: Quiñonez Beltrán, Ana Lucía
Oña Cayo, María del Carmen
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Oña Cayo, M. D. C. Quiñonez Beltrán, A. L. (2022) Influencia de la plataforma Educaplay en el desarrollo de la comprensión lectora [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30181
Abstract: Abstract: Reading comprehension is a complex process that requires innovative strategies for its development. One of these strategies is the implementation of technological tools that nowadays are a fundamental part of education. The purpose of this study is to determine the influence of the Educaplay platform on the development of reading comprehension in students in the fifth year of General Basic Education in a public school in the city of Quito. The research has a quantitative approach and an experimental design (pre-test, intervention, and post-test). During the research process, pretest, post-test, survey,and interview techniques were applied with their respective instruments. The results obtained were analysed according to the hypothesis proposed for this research and it was determined that the use of Educaplay had a positive influence on the development of the participants' reading comprehension. Additionally, the students had a positive perception of the use of this platform. It is concluded that the use of Educaplay contributes to the improvement of reading comprehension and motivates students to develop reading activities in a dynamic and fun way.
Description: Resumen: La comprensión lectora es un proceso complejo que requiere de estrategias innovadoras para su desarrollo. Una de estas estrategias es la implementación de herramientas tecnológicas que hoy en día son parte fundamental en la educación. El propósitode este estudio esdeterminar la influenciade la plataforma Educaplay en el desarrollode la comprensión lectora de los estudiantes de quinto Año de Educación General Básica de una institución fiscomisional de la ciudad de Quito.La investigación tiene un enfoquecuantitativo y diseño experimental (pretest, intervención y post test). Durante el proceso investigativo se aplicaron técnicas como pretest, post test, encuesta y entrevista con sus respectivos instrumentos. Los resultados obtenidos fueron analizados en función de la hipótesis planteada para esta investigación y se determinó que el uso de Educaplay influenció positivamente en el desarrollo de la comprensión lectora de los participantes. Adicionalmente, los estudiantes tuvieron una percepción positiva sobreel uso de esta plataforma.Se concluye que el uso de Educaplay contribuye al mejoramiento de la comprensión lectora y motiva a los estudiantes adesarrollar actividades de lectura de una manera dinámica y divertida.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129243.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.