Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30325
Title: | Estrategias para la enseñanza de la lectoescritura,en el segundo año de educación básica,aplicandola plataforma Genially |
Authors: | Cuenca Jiménez, Roberto Carlos Molina Molina, María Lorena |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Molina Molina, M. L. Cuenca Jiménez, R. C. (2022) Estrategias para la enseñanza de la lectoescritura,en el segundo año de educación básica,aplicandola plataforma Genially [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30325 |
Abstract: | Abstract: Innovation in thelearningfield together with information and communication technologies help to improve the quality of education, allowing us to contribute to society in a positive way. Thus, nowadays, virtual learning objectives are designed with innovative,didactic and educational content in order to establish strategies that encourage autonomy and security in students during their learning. In this sense, the objective of my research work was to analyze strategies to improve theliteracy learningusing theGenially platform, with the aim to optimize and improve the reading comprehension of students in the second year of elementary education. Methodologically, the research had aquantitative nature, obtaining data through surveys using the Likert scale and field observation, with the help of validated measurement instruments adapted to the reality of the institution. The results indicatedthat the students feel motivatedand the classes are push on her mind by the use of thismethodology tool duringclasses, also, the teacherseven though theyknow the Genially tool. They do not use it to improve the teaching processof reading and writing. For these reasons, it is proposed to implement theuse of Genially as astrategy in the reading process. |
Description: | Resumen: La innovación dentro del ámbito del aprendizajejunto conlas Tecnologías de la información y la comunicación ayudana mejorar la calidad en la educaciónpermitiéndonos aportar a la sociedad de manera positiva, es así que en la actualidad los objetivos virtuales de aprendizaje son diseñados con contenidos didácticos y educativos innovadorescon la finalidad de establecer estrategias que fomentenen los estudiantes la autonomía y la seguridad durante suaprendizaje.En este sentido el objetivo demitrabajo de investigación fueanalizarestrategias para mejorarel aprendizaje de la lectoescritura utilizando la herramienta Genially,con la finalidadde optimizar y mejorarla comprensión lectora de los estudiantes de segundo año de educaciónbásica. Metodológicamente la investigación fuede carácter cuantitativo,obteniéndosedatos mediante encuestasutilizando la escala de Likert y observación de campo, con la ayuda de instrumentos de medición validados y adoptados a la realidad de la institución. Según los resultadosobtenidos seconcluye, que las estudiantes se sienten motivadas enlas clases por el uso de infografías dinámicas elaboradas con la herramienta, por otra parte,se logró determinar que los docentes conocen la herramientaGenially,pero no la utilizanpara mejorar el proceso de enseñanza de la lectoescritura; por estas razones,se propone el uso de infografía elaboradas con Geniallycomo estrategias en el proceso de la lectoescritura. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129390.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.