Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30340
Title: Plataforma Kahoot y su influencia en la motivación delos estudiantes de séptimo año de educación básica de la Escuela de Educación Básica Particular Católica Niño Jesús de Praga
Authors: Yaguana Castillo, Yohana Maricela
González Castro, Ángel Christian
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: González Castro, Á. C. Yaguana Castillo, Y. M. (2022) Plataforma Kahoot y su influencia en la motivación delos estudiantes de séptimo año de educación básica de la Escuela de Educación Básica Particular Católica Niño Jesús de Praga [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30340
Abstract: Abstract:In recent years, education has undergone significant changes with the introduction of new technologies in their environments and even more so during the pandemic era. The present research work focuses on identifying the influence of the Kahoot platform on the motivation of students in the seventh year of elementary school. A methodology with a quantitative approach was used because the data were collected and subjected to analysis by means of statistical calculation, and it is also descriptive and field-based. The validated survey was used as an instrument to collect online information from a sample of 30 students. Finally, it is concluded that the application of the Kahoot platform in the subject of mathematics stimulates student participation, keeping them active and motivated in the classroom, thus facilitating the understanding of the contents, which significantly improved their academic performance.
Description: Resumen: En los últimos años la educación a experimento cambios significativos con la introducción de las nuevas tecnologíasen sus ambientesy más aún durante la época de la pandemia. El presente trabajo de investigación se enfoca en identificarla influencia de laplataforma Kahoot en la motivación de los estudiantesde séptimo año de Educación Básica. Se utilizó una metodología conenfoquecuantitativo por cuanto los datos fueron recopilados y sometidos a análisis por medio del cálculo estadístico, además esdescriptiva y de campo.Se utilizó la encuesta validada, como instrumento para recabar informaciónonlinede una muestra de 30 estudiantes. Finalmente, se concluyeque la aplicación de la plataforma Kahoot en la asignatura de matemáticas estimula la participación de los estudiantes,manteniéndolos activos y motivados dentro del aula, facilitando de esta manera lacomprensión de los contenidos, lo quemejorónotablemente su rendimientoacadémico.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129403.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.