Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71400
Title: The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings.
Authors: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Sisa Lema, Katherine Stefanía
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Sisa Lema, K. S. Pinza Tapia, E. I. (2025) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71400
Abstract: Abstract: This research paper, entitled "The Use of Authentic Materials via WhatsApp in the Teaching of Listening Skills in Out-of-Class English Language Settings," explores the impact of using authentic materials such as WhatsApp to improve English listening skills outside of the classroom. This research was conducted at a Public Educational Unit in the city of Riobamba with 11 high school students with English levels A2 and B1 according to the Common European Framework. The methodology combined qualitative and quantitative approaches for data collection. The instruments used were a questionnaire for the students, a questionnaire focusing on the advantages and disadvantages of using authentic materials via WhatsApp, an interview guide for a teacher, and an observation sheet. A WhatsApp group was also created through which six listening workshops were held. These workshops consisted of reviewing a YouTube video accompanied by a five-question questionnaire. Finally, the results showed that students significantly improved their listening skills by incorporating activities based on the use of authentic materials via WhatsApp.
Description: Resumen:El presente trabajo de investigación titulado The use of authentic material via WhatsApp in the teaching of listening skills in out-of-class English language settings explora el impacto del uso de materiales auténticos como WhatsApp para mejorar la habilidad auditiva en el idioma inglés fuera del aula. Esta investigación se realizó en una Unidad Educativa Fiscal de la ciudad de Riobamba con 11 estudiantes de bachillerato, quienes poseían niveles de inglés A2 y B1 según el Marco Común Europeo. La metodología combinó enfoques cualitativos y cuantitativos para la recolección de datos. Los instrumentos utilizados fueron un cuestionario dirigido a los estudiantes, un cuestionario centrado en las ventajas y desventajas del uso de materiales auténticos a través de WhatsApp, una guía de entrevista dirigida a un profesor, así como una hoja de observación. Además, se creó un grupo de WhatsApp a través del cual se realizaron seis talleres de escucha. Estos talleres consistieron en la revisión de un vídeo de YouTube acompañado de un cuestionario de 5 preguntas. Finalmente, los resultados mostraron que los estudiantes mejoraron significativamente sus habilidades de escucha al incorporar actividades basadas en el uso de materiales auténticos vía WhatsApp.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=144710.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.