Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71416
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Pazmiño Loayza, Mauricio Eduardo |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Pazmiño Loayza, M. E. Vivanco Ríos, L. A. (2025) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71416 |
Abstract: | Abstract: This study addresses the use of authentic materials via WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-school settings. The purpose is to determine the impact of using authentic materials delivered via WhatsApp on improving the listening skills of students at a public school in Ecuador. The sample consisted of 10 second-year high school students, aged 15 to 17, with an A1 English proficiency level. A mixed-method approach was used. Observation, survey, and interview techniques were used, along with instruments such as questionnaires and observation sheets. Data analysis used statistical tables in Excel, in which the results of the questionnaires were integrated and then triangulated with the teacher interview and observation sheets. The results indicate that the use of authentic materials (videos) significantly improves students' listening skills. It was concluded that WhatsApp is an efficient means of establishing direct contact with students outside of school and thus providing direct feedback on activities carried out at home. |
Description: | Resumen:Este estudio aborda el tema del uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de habilidades de escucha en entornos extraescolares de EFL. El propósito es determinar el impacto del uso de material auténtico entregado a través de WhatsApp para mejorar las habilidades de escucha de los estudiantes de una unidad educativa fiscal en Ecuador. En este proceso, la muestra estuvo conformada por 10 estudiantes de segundo año de secundaria, con edades entre 15 y 17 años, que tenían un nivel de dominio del inglés A1. Para el método se utilizó un enfoque mixto. Se aplicaron técnicas de observación, encuesta y entrevista, acompañadas de instrumentos como cuestionarios y ficha de observación. Para el análisis de los datos se utilizaron tablas estadísticas en Excel, en las que se integraron los resultados de los cuestionarios para luego triangularlos con la entrevista al docente y la ficha de observación. Los resultados indican que el uso de materiales auténticos (videos) mejora significativamente las habilidades de escucha de los estudiantes. Se concluyó que WhatsApp es un medio eficiente para establecer contacto directo con los estudiantes fuera del ámbito escolar y con ello brindar retroalimentación directa sobre las actividades realizadas en el hogar. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=144713.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.