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Title: Plan de comunicación estratégica y marketing digital para la empresa Mvtrading Ecuador
Authors: Díaz Saraguro, Mercedes Fabiani
Morocho Vanegas, René Eduardo
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Morocho Vanegas, R. E. Díaz Saraguro, M. F. (2025) Plan de comunicación estratégica y marketing digital para la empresa Mvtrading Ecuador [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71473
Abstract: Abstract: This This curricular integration work proposes a strategic communication plan for Mvtrading Ecuador, based on interviews, customer surveys and the different PESTEL, SWOT and MIX analyses. The research helped us identify the strengths, weaknesses and challenges that the company faces in its digital transformation, in order to improve its strategic communication and digital presence on social networks and websites. The research raised some objectives aimed at implementing strategies to improve the management of social networks, activate SEM campaigns and implement an online payment system, to maximize the customer experience, reinforcing electronic commerce. Finally, this plan provides a creative strategy to position the company against the competition, captivate its target audience and foster a long-term relationship with customers.
Description: Resumen: Este trabajo de integración curricular se plantea un plan de comunicación estratégica para Mvtrading Ecuador, basado en entrevistas, encuestas a clientes y los diferentes análisis PESTEL, FODA y MIX. La investigación nos ayudó a identificar las fortalezas, debilidades y desafíos que enfrenta la empresa en su transformación digital, con el fin de mejorar su comunicación estratégica, y presencia digital en redes sociales y sitios web. La investigación planteó algunos objetivos orientados a la implementación de estrategias para mejorar el manejo de redes sociales, activar campañas SEM y poner en marcha un sistema de pago en línea, para maximizar la experiencia de los clientes, reforzando el comercio electrónico. Finalmente, este plan aporta una estrategia creativa para posicionar a la empresa frente a la competencia, cautivar a su público objetivo y fomentar una relación a largo plazo con los clientes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146024.TITN.
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