Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71517
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings |
Authors: | Pinza Tapia, Eliana Ivanova Alarcón Rodas, Andrés Santiago |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Alarcón Rodas, A. S. Pinza Tapia, E. I. (2025) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71517 |
Abstract: | Abstract: This research study, titled "The Use of Authentic Materials via WhatsApp in Teaching EFL Listening Skills Outside the Classroom," aims to determine the impact of using authentic materials shared via WhatsApp on improving EFL students' listening skills outside the classroom. This research study was conducted at a public elementary and high school institution located in Miraflores, Tarifa, Samborondón. Thirteen 15-16 year-old high school EFL students and an English teacher collaborated. This research used a mixed-methods design based on qualitative and quantitative data collected from the instruments used. The data collection techniques were surveys, observations, and interviews. The instruments used to compile the data were a questionnaire based on students' perceptions, a questionnaire assessing individuals' perceptions of the advantages and disadvantages of this specific topic, an observation sheet used by the researcher, and a survey for the teacher. The most relevant conclusion is that the use of authentic materials is closely related to students' perceptions of their improvement in listening skills. |
Description: | Resumen:Este estudio de investigación titulado como El uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de las habilidades de escucha en EFL fuera del aula cuyo objetivo es determinar el impacto del uso de material auténtico compartido a través de WhatsApp en la mejora de las habilidades de escucha de los estudiantes de EFL fuera del aula. Este estudio de investigación se realizó en una Institución Pública de Educación Básica y Bachillerato ubicada en Pista Miraflores-Tarifa-Samborondón en el que colaboraron trece estudiantes de EFL de 2do año de bachillerato entre 15-16 años y una profesora de inglés. En esta investigación se utilizó un diseño de métodos mixtos basado en elementos de datos cualitativos y cuantitativos recolectados a partir de los instrumentos aplicados. Las técnicas aplicadas para la recolección de datos fueron la encuesta, la observación y la entrevista. Los instrumentos utilizados para compilar los datos fueron un cuestionario basado en las percepciones de los alumnos, un cuestionario para evaluar las percepciones de los individuos sobre las ventajas y desventajas de este tema específico, una hoja de observación utilizada por el investigador y una encuesta para la profesora. La conclusión más relevante es que el uso de materiales auténticos guarda una estrecha relación con la percepción que tienen los alumnos de su mejora en la habilidad de escucha. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=144743.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.