Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71609
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Guarquila Romero, Sally Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Guarquila Romero, S. A. Vivanco Ríos, L. A. (2025) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71609 |
Abstract: | Abstract: This research aims to analyze the use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom setting, and to examine the impact that this tool generates in the process of teaching English. The study sample consisted of 6 female and 5 male students from the third year of high school who belong to a public school located in the city of Cochancay, with an age range of 16 to 18 years, and the English tutor teacher. The students' English was intermediate level. To obtain the data, both qualitative and quantitative methods were applied in order to measure the progress of the students during the course of the interventions, 2 questionnaires were used to evaluate the effectiveness of the authentic materials through WhatsApp outside the classroom context. Both questionnaires were measured with a Likert scale, allowing precise measurement of students' responses. It was found that the use of videos as authentic materials has a beneficial effect as it generates motivation and engagement in the students and this allowed them to improve the development of their listening skills. |
Description: | Resumen: Esta investigación tiene como objetivo analizar el uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de habilidades de escucha en EFL fuera del contexto del aula, y examinar el impacto que esta herramienta genera en el proceso de enseñanza del inglés. La muestra de estudio estuvo conformada por 6 estudiantes mujeres y 5 hombres del tercer año de secundaria que pertenecen a un colegio público ubicado en la ciudad de Cochancay, con un rango de edad de 16 a 18 años, y el profesor tutor de inglés. El inglés de los estudiantes era de nivel intermedio. Para la obtención de los datos, se aplicaron métodos tanto cualitativos como cuantitativos con el fin de medir el progreso de los estudiantes durante el transcurso de las intervenciones, se utilizaron 2 cuestionarios para evaluar la efectividad de los materiales auténticos a través de WhatsApp fuera del contexto del aula. Ambos cuestionarios se midieron con una escala Likert, lo que permitió medir con precisión las respuestas de los estudiantes. Se encontró que el uso de videos como materiales auténticos tiene un efecto beneficioso ya que genera motivación y compromiso en los estudiantes y esto les permitió mejorar el desarrollo de sus habilidades de escucha. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145747.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.