Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJaramillo Pontón, Mayra Fernandaes_ES
dc.contributor.authorOrdóñez Romero, María Alejandraes_ES
dc.date.accessioned2025-04-02T17:31:12Z-
dc.date.available2025-04-02T17:31:12Z-
dc.date.issued2025es_ES
dc.identifier.citationOrdóñez Romero, M. A. Jaramillo Pontón, M. F. (2025) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71640es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1372282es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=144763.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen:El presente trabajo Sistematización de experiencias pedagógicas en el Programa de Formación Docente de Inglés tiene como objetivo reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos de las prácticas preprofesionales como observador y profesor. Se utilizó un enfoque cualitativo para reflexionar sobre la información obtenida de 6 clases observadas y 6 clases impartidas en Educación Básica y Bachillerato. Se utilizaron instrumentos como fichas de observación y reflexiones narrativas. La sistematización de la información recopilada implicó analizar aspectos pedagógicos, como la planificación, los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología. Los resultados revelaron que la sistematización de prácticas expuso al futuro docente a la realidad educativa, personalizando sus métodos de enseñanza y adquiriendo habilidades y competencias en planificación, lingüística, gestión del aprendizaje y metodología que le permiten desempeñarse adecuadamente en los aspectos involucrados en la enseñanza. Al analizar las implicaciones de los aspectos antes mencionados, el docente en formación pudo vincular la teoría con la práctica y adquirir experiencia para fomentar un aprendizaje más activo y participativo, adaptándose a las preferencias y estilos de aprendizaje de sus estudiantes.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This paper, "Systematization of Teaching Experiences in the English Teacher Training Program," aims to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects of pre-professional practices as an observer and teacher. A qualitative approach was used to reflect on the information obtained from six observed classes and six classes taught in Elementary and High School Education. Instruments such as observation sheets and narrative reflections were used. The systematization of the collected information involved analyzing pedagogical aspects such as planning, linguistic aspects, learning management, and methodology. The results revealed that the systematization of practices exposed future teachers to the educational reality, personalizing their teaching methods and acquiring skills and competencies in planning, linguistics, learning management, and methodology that allow them to adequately perform the aspects involved in teaching. By analyzing the implications of the aforementioned aspects, the student teacher was able to connect theory with practice and gain experience to foster more active and participatory learning, adapting to the preferences and learning styles of their students.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleSystematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Programes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.