Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinoza Celi, Verónica Soledades_ES
dc.contributor.authorBarrera Granja, Stiv Joeles_ES
dc.date.accessioned2025-04-03T16:17:54Z-
dc.date.available2025-04-03T16:17:54Z-
dc.date.issued2025es_ES
dc.identifier.citationBarrera Granja, S. J. Espinoza Celi, V. S. (2025) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71700es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1373030es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145266.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente trabajo Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de inglés como lengua extranjera tiene como objetivo reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos de las prácticas preprofesionales como docente de inglés como lengua extranjera. El estudio se realizó mediante una metodología cualitativa con estudiantes y docentes de educación básica y media de una institución pública y bilingüe de la ciudad de Latacunga. Para realizar el análisis y reflexión de las prácticas fue necesario revisar y obtener información de los instrumentos aplicados en las prácticas 1 y 2, como fichas de observación y reflexiones narrativas. De esta manera, este estudio analizó los aspectos lingüísticos como planificación, lingüística, gestión del aprendizaje y metodología que el futuro profesional realizó como observador y docente principal. Los resultados de la reflexión de las prácticas revelaron que el análisis de estos aspectos fue fundamental para que el futuro profesional adquiera competencias docentes y habilidades docentes que le permitan desempeñarse adecuadamente en el campo profesional como docente principal.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The current work Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program aims to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects of pre-professional practices as an EFL teacher. The study was conducted using a qualitative methodology with students and teachers of basic and high school education from a public and bilingual institution in the city of Latacunga. To carry out the analysis and reflection of practices, it was necessary to review and obtain information from the instruments applied in practicum 1 and 2, such as observation sheets and narrative reflections. In this way, this study analyzed the linguistic aspects such as planning, linguistics, learning management and methodology that the future professional performed as an observer and main teacher in basic education and bachillerato. The results of the reflection of practices revealed that the analysis of these aspects was essential for the future professional to acquire teaching competence and teaching skills that will allow him to perform adequately in the professional field as a main teacher.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleSystematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Programes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.