Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71777
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program |
Authors: | Cabrera Solano, Paola Alexandra Villalta Castillo, Charlie Erwin |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Villalta Castillo, C. E. Cabrera Solano, P. A. (2025) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71777 |
Abstract: | Abstract: The present work aims to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects of pre-professional practices as an EFL teacher. This reflection on teaching practices was carried out with students and teachers from a public institution in the city of Machala using a qualitative method with instruments such as observation sheets and narrative reflections. As an observer, the teaching of 2 instructors and their students of basic education was observed. In total, around 50 students from basic education participated, while in bachillerato, 2 teachers and around 45 students were involved. The practices were made as a main teacher with 40 students from basic education and 50 from bachillerato. The analysis consisted of describing and analyzing the aspects of planning, linguistics, learning management, and methodology. The results reveal that the reflection of teaching practices is beneficial because it allows future professionals to get involved with the educational reality and promote self-evaluation and be self-critical about the improvements that should be made in the following aspects: planning, linguistics, learning management, and methodology. |
Description: | Resumen: El presente trabajo tiene como objetivo reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos de las prácticas preprofesionales como docente de EFL . Esta reflexión sobre las prácticas docentes se realizó con estudiantes y docentes de una institución pública de la ciudad de Machala utilizando un método cualitativo con instrumentos como fichas de observación y reflexiones narrativas. Como observador se observó la docencia de 2 instructores y sus estudiantes de educación básica. En total participaron alrededor de 50 estudiantes de educación básica, mientras que en bachillerato participaron 2 docentes y alrededor de 45 estudiantes. Las prácticas se realizaron como docente principal con 40 estudiantes de educación básica y 50 de bachillerato. El análisis consistió en describir y analizar los aspectos de planificación, lingüística, gestión del aprendizaje y metodología. Los resultados revelan que la reflexión de las prácticas docentes es beneficiosa porque permite a los futuros profesionales involucrarse con la realidad educativa y promover la autoevaluación y la autocrítica sobre las mejoras que se deben realizar en los siguientes aspectos: planificación, lingüística, gestión del aprendizaje y metodología. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145339.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.