Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71805
Title: | The use of authentic material through Whatsapp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings |
Authors: | Maza Valladares, Juliana Carolina Loor Fernández, Christian Othon |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Loor Fernández, C. O. Maza Valladares, J. C. (2025) The use of authentic material through Whatsapp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71805 |
Abstract: | Abstract: This research aimed to determine the impact of using authentic material delivered through WhatsApp in enhancing the listening skills of EFL learners in out-of-classroom settings. The study was conducted in a private educational institution in Manta City, involving ten second-year Bachillerato students and an EFL teacher. A mixed-methods approach was employed to gather and analyze the data. Data from surveys, observations, and interviews were compiled and analyzed using Google Forms. The results were presented in two separate tables: Table 1 displays students' perceptions of using WhatsApp to improve listening skills, highlighting its effectiveness and engagement. Meanwhile, table 2 outlines the broader impacts of WhatsApp use in EFL settings, focusing on both the advantages and challenges of using the platform outside the classroom. The study found that sharing authentic videos via WhatsApp significantly improves students listening skills, fosters meaningful participation in listening tasks, facilitates the recognition of specific spoken language elements, and boosts confidence in using English for real-world communication. |
Description: | Resumen: Esta investigación tuvo como objetivo determinar el impacto del uso de material auténtico enviado a través de WhatsApp en la mejora de las habilidades de escucha de los estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL) en contextos fuera del aula. El estudio se llevó a cabo en una institución educativa privada en la ciudad de Manta, involucrando a diez estudiantes de segundo año de Bachillerato y un docente de EFL. Se utilizó un enfoque de métodos mixtos para recopilar y analizar los datos. Los datos provenientes de encuestas, observaciones y entrevistas se recopilaron y analizaron utilizando Google Forms. Los resultados se presentaron en dos tablas separadas: la Tabla 1 muestra las percepciones de los estudiantes sobre el uso de WhatsApp para mejorar las habilidades de escucha, destacando su eficacia y nivel de participación. Por otro lado, la Tabla 2 detalla los impactos generales del uso de WhatsApp en entornos EFL, enfocándose tanto en las ventajas como en los desafíos de usar esta plataforma fuera del aula. El estudio reveló que compartir videos auténticos a través de WhatsApp mejora significativamente las habilidades de escucha de los estudiantes, fomenta una participación significativa en las actividades de escucha, facilita el reconocimiento de elementos específicos del lenguaje hablado y aumenta la confianza en el uso del inglés para la comunicación en contextos reales. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145868.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.