Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71859
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Endara Zambrano, Sofia Daniela |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Endara Zambrano, S. D. Toro Gallardo, L. V. (2025) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71859 |
Abstract: | Abstract: The Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program has been a process of in-depth analysis of English language teaching experiences whose objective is to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects of pre-professional practices as an EFL teacher. During this process, the systematization promoted the development of technical, social and ethical competencies. The systematization of these practices was based on the qualitative method. Furthermore, during this process, there were classes where observed several English teachers, as well as in other classes there was an intervention as a regular teacher. Additionally, it is worth noting various resources such as scientific articles and previous studies were used to support the project and substantiate ideas. In this project, relevant aspects such as planning, linguistic aspects, learning management and methodologies were also considered. Aspects from which conclusions and recommendations could be established. In summary, it is important that students complete their pre-professional internships to gain experience and skills that will benefit them in the future, since without internships, teachers will not feel confident in facing the challenges of the world of work. |
Description: | Resumen: La Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de inglés como lengua extranjera ha sido un proceso de análisis profundo de las experiencias de enseñanza del idioma, cuyo objetivo es reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos de las prácticas pre-profesionales como docente de inglés. Durante este proceso, la sistematización promovió el desarrollo de competencias técnicas, sociales y éticas. La sistematización de estas prácticas se basó en el método cualitativo. Además, durante este proceso, hubo clases donde observé a varios profesores de inglés, y en otras yo fui la profesora. Además, cabe señalar que se utilizaron diversos recursos como artículos científicos y estudios previos para sustentar el proyecto. En este proyecto también se consideraron aspectos relevantes como la planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodologías. Aspectos a partir de los cuales se establecieron conclusiones y recomendaciones. En resumen, es importante que los estudiantes realicen sus pasantías para adquirir experiencia y habilidades que los beneficiarán en el futuro, ya que sin pasantías los docentes no se sentirán seguros para enfrentar los desafíos del mundo laboral. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145455.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.