Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71964
Title: | The use of authentic material through Whatsapp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings |
Authors: | Zúñiga Ojeda, Alexandra León León, Karen Daniela |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | León León, K. D. Zúñiga Ojeda, A. (2025) The use of authentic material through Whatsapp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71964 |
Abstract: | Abstract: The "Use of Authentic Materials via WhatsApp in Teaching Listening Skills in English Settings Outside the Classroom" aims to determine the impact of using authentic materials via WhatsApp on improving the listening skills of EFL students outside the classroom. The research was conducted in the city of Piñas, at the Colegio de Bachillerato, with the participation of 17 second-year high school students with an A2 English level (9 women and 8 men, between 15 and 17 years old), as well as an English teacher. A mixed methodology was used to collect qualitative and quantitative data, using instruments such as questionnaires on student perceptions, advantages and disadvantages of using authentic materials, a teacher questionnaire, and an observation sheet. A WhatsApp group was also created where six videos were shared as authentic materials, accompanied by analysis activities. The results obtained show that the use of authentic materials via WhatsApp significantly contributed to the development of students' listening skills. |
Description: | Resumen: El uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de habilidades de escucha en entornos de inglés fuera del aula" tiene como objetivo determinar el impacto de utilizar material auténtico a través de WhatsApp para mejorar las habilidades de escucha de los estudiantes de inglés como lengua extranjera fuera del aula. La investigación se llevó a cabo en la ciudad de Piñas, en el Colegio de Bachillerato, con la participación de 17 estudiantes de segundo de secundaria, con nivel de inglés A2 (9 mujeres y 8 hombres, entre 15 y 17 años), además de un profesor de inglés. Se empleó una metodología mixta para la recolección de datos cualitativos y cuantitativos, utilizando instrumentos como cuestionarios sobre la percepción de los estudiantes, ventajas y desventajas del uso del material auténtico, un cuestionario para el docente y una hoja de observaciones. También se creó un grupo de WhatsApp donde se compartieron seis videos como material auténtico, acompañados de actividades de análisis. Los resultados obtenidos muestran que el uso de material auténtico a través de WhatsApp contribuyó de manera significativa al desarrollo de las habilidades de escucha de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145991.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.