Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71974
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Macas Castillo, Daniela Mishelle Andrade Chacón, Mayra Alejandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Andrade Chacón, M. A. Macas Castillo, D. M. (2025) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71974 |
Abstract: | Abstract: This study was referenced as Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Training Program." In which is aimed at the identification, description, and analysis of the results obtained from each class that was observed and applied during my internships. Additionally, all of my internships were completed at a private institution located in Quito, where interactions with both primary and secondary levels were made possible as an observer (4th, 5th, 6th, and 1st, 2nd, and 3rd of bachillerato), while a main teacher, the interactions were with primary and basic education (7th, 8th, and 10th). Additionally, the methodology followed throughout the thesis was a qualitative way, in which advice was gained, and new ways of learning were acquired; that is, a lot of knowledge was obtained in a real context, such as discipline management, more confidence and security when leading a class were also developed; on the other hand, to change certain ambiguous aspects of teaching, such as activities before starting the lesson, updating activities, and implementing more dynamic strategies in the classroom, was created in the teachers. |
Description: | Resumen: Este estudio fue referenciado como "Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación en EFL." En la cual se busca la identificación, descripción y análisis de los resultados obtenidos de cada clase que fue observada y aplicada durante mis prácticas. Además, todas mis prácticas se realizaron en una institución privada ubicada en Quito, donde las interacciones con los niveles primario y secundario fueron posibles como observador (4to, 5to, 6to y 1ro, 2do y 3ro de bachillerato), mientras que como docente principal, las interacciones fueron con educación primaria y básica (7mo, 8vo y 10mo). Además, la metodología seguida a lo largo de la tesis fue cualitativa, en la cual se obtuvieron consejos y se adquirieron nuevas formas de aprendizaje; es decir, se obtuvo mucho conocimiento en un contexto real, como la gestión de la disciplina, se desarrolló más confianza y seguridad al dirigir una clase; por otro lado, se crearon en los docentes cambios en ciertos aspectos ambiguos de la enseñanza, como actividades antes de comenzar la lección, actualización de actividades e implementación de estrategias más dinámicas en el aula. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146633.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.