Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/12272
Title: The Use of Supplementary Materials for Teaching Children in EFL Clases
Authors: García Calle, Germania Verónica
metadata.dc.contributor.advisor: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Keywords: Inglés – Enseñanza
Escolares
Materiales de enseñanza
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2015-05-15
Issue Date: 2015
Citation: García Calle Germania Verónica.(2015).The Use of Supplementary Materials for Teaching Children in EFL Clases..(Trabajo de fin de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL, Loja. 75pp.
Abstract: The following research provides information about the use of supplementary material to teach young children in an EFL class. This study was conducted in a private school in Loja. The data was collected based on five variables, (visual, audio, audiovisual, realia and on-line supplementary materials), and by using techniques like observation, surveys and interviews. A total of 45 students were observed. The approach of this study is qualitative and quantitative and the results were described, analyzed and interpreted in order to achieve the objectives set in the research. The results evidence that the visual and audio material mostly used in the classes observed are the white board and songs Meanwhile the resources like pictures, posters and word cards show to be the list frequently use materials.
Description: La siguiente investigación proporciona información sobre el uso de material complementario para enseñar a los niños pequeños en una clase de inglés como lengua extranjera. Este estudio se realizó en una escuela privada en Loja. Los datos fueron recolectados a partir de cinco variables, (visuales, sonoros, audiovisuales, objetos naturales y en línea materiales complementarios), y mediante el uso de técnicas como la observación, encuestas y entrevistas. El enfoque de este estudio es cualitativo y cuantitativo, y los resultados fueron descritos, analizados e interpretados con el fin de alcanzar los objetivos establecidos en la investigación. Los resultados evidencian que los materiales visuales y de audio más usados en la clase son la pizarra y las canciones. Mientras tanto, el uso de recursos como fotografías, carteles y tarjetas de palabras muestra ser los materiales con menos porcentaje en lo que refiere a su uso
metadata.dc.identifier.other: 1157973
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12272
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Garcia Calle Garmania Veronica.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.