Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13537
Título : The analysis of the methodology used for the teaching of English as a second language in high schools in Loja city
Autor : Moreno Gutiérrez, Daniel Eduardo
metadata.dc.contributor.advisor: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Palabras clave : Inglés – Enseñanza
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicas.
metadata.dc.date.available: 2016-01-08
Fecha de publicación : 2015
Citación : Moreno Gutiérrez, Daniel Eduardo. (2015). The analysis of the methodology used for the teaching of English as a second language in high schools in Loja city. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja
Resumen : This research is about the methodology that teachers use in class in the English teaching-learning process. It was performed to analyze which is the most used method by teachers, and how teachers use the different methods in their classes in order to make students learn in an effective way. To achieve that purpose, ninety teachers were selected from high schools chosen randomly in Loja city and also thirty students from the same institutions. The method used in this research was quantitative and qualitative. Main instruments used to collect data were questionnaires, note taking and observation sheets. Questionnaires and note-taking collected data about what teachers and students think about the methodology used in class. Observation sheets helped to understand how the teachers use the methodology and some tools in class. The results of this research showed that the most used method in class is the Grammar Translation. There are, also, other aspects that were considered in this research such as the student’s level; the discipline; lack of resources; number of students.
Descripción : Esta investigación se centra en la metodología que los profesores utilizan en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés. Esta investigación se realizó para analizar cuál es el método más utilizado por los profesores, y como lo usan en clase con el objetivo de que los estudiantes aprendan de una manera eficaz. Con ese propósito, se seleccionaron noventa docentes de colegios escogidos aleatoriamente en la ciudad de Loja, así mismo treinta estudiantes de las mismas instituciones para completar unas encuestas y así recolectar toda la información necesaria para hacer la presente investigación.
metadata.dc.identifier.other: 1167584
URI : http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13537
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Aparece en las colecciones: Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Moreno Gutierrez Daniel Moreno.pdf902.32 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.