Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13590
Title: Modelo de balance social para la Escuela de Educación Básica Miguel Riofrío N°- 1 de la ciudad de Loja, durante el año lectivo 2014-2015.
Authors: Díaz Agila, Sandra Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Armijos Buitrón, Verónica Alexandra
Keywords: Balance social educación
Administracion escolar
Magister en gestión empresarial- Tesis y disertaciones academicas
metadata.dc.date.available: 2016-01-11
Issue Date: 2015
Citation: Díaz Agila Sandra Patricia.(2015).Modelo de balance social para la Escuela de Educación Básica Miguel Riofrío N°- 1 de la ciudad de Loja, durante el año lectivo 2014-2015. .(Trabajo de titulación de magister en gestión empresarial):UTPL.Loja
Abstract: The research was aimed to develop a model of social balance for Basic Education School Miguel Riofrio N°- 1 in the city of Loja, during the school year 2014-2015, which aims to provide the institution with an instrument allows you to plan, evaluate and visualize their social performance. The research was conducted with 45 teachers and 153 children (as), 145 parents and directors of the institution. The research is exploratory and descriptive, as it facilitated explain and characterize the reality of social responsibility in which the educational process takes place, so that made it possible to know the problem of study as presented in reality. The methods used were'to inductive-deductive data analysis, statistical method was feasible to organize the information reached, hermeneutical method allowed the collection and interpretation of literature in developing the theoretical framework. The field research techniques that were used in this research for the collection and analysis of information were: documentary collection, the survey, interview and observation KEYWORDS: multidisciplinary approaches to the development of theory and transformative action in an educational institution.
Description: El trabajo de investigación tuvo como propósito elaborar un modelo de balance social para la Escuela de Educación Básica Miguel Riofrío N°- 1 de la ciudad de Loja, durante el año lectivo 2014-2015, cuya finalidad es ofrecer a la institución de un instrumento que le permita planear, evaluar y visualizar su desempeño social. La investigación se realizó con 45 docentes, 153 niños(as),145 padres de familia y los directivos de la institución. La investigación realizada es de tipo explorativa y descriptiva, ya que facilitó explicar y caracterizar la realidad de la responsabilidad social en el cual se desarrolla el proceso educativo, de tal manera que hizo posible conocer el problema de estudio como se presenta en la realidad. Los métodos empleados fueron inductivo-deductivos para analizar los datos, método estadístico hizo factible organizar la información alcanzada, método hermenéutico, permitió la recolección e interpretación bibliográfica en la elaboración del marco teórico. Las técnicas de investigación de campo que se utilizaron en esta investigación para la recolección y análisis de la información fueron las siguientes: recopilación documental, la encuesta, entrevista y la observación. PALABRAS CLAVES: enfoques multidisciplinarios para el desarrollo de la teoría y la acción transformadora en una institución educativa
metadata.dc.identifier.other: 1166499
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13590
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diaz_Agila_Sandra_Patricia.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools