Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15116
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Cruz Figueroa, María Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Modelos de enseñanza-Inglés
Licenciado en Ciencias de la educación Mención Inglés-Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2016-06-22
Issue Date: 2016
Citation: Cruz Figueroa María Elizabeth.(2016).English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Tumbaco-Quito
Abstract: This study aims to explore the issues that motivate and hinder learning English as a foreign language. The research was developed in a public high school in Quito, Ecuador. The sample consisted of a total of 125 students, consisting of 25 students from five different English classes. The ages of the students ranged between 12 and 18 years. Data were collected using a structured questionnaire and an observation sheet. The findings were analyzed qualitatively and quantitatively. The results showed that students like to learn English, being both dynamic and fun classes, through songs and games; as well as the positive attitude of the teacher what more intrinsically motivates them. While the factors that hinder learning are mainly the attitude of the teacher, teaching methodology, the complexity of the issue and the number of students in the classroom.
Description: Este estudio pretende explorar los aspectos que motivan y dificultan el aprendizaje del inglés como idioma extranjero. La investigación fue desarrollada en un colegio secundario público en Quito, Ecuador. La muestra consistió de un total de 125 estudiantes, compuesto por 25 alumnos de cinco diferentes clases de inglés. Las edades de los estudiantes oscilaron entre 12 y 18 años. Los datos fueron recolectados a través de un cuestionario estructurado y una hoja de observación. Los hallazgos fueron analizados cualitativa y cuantitativamente. Los resultados mostraron que a los estudiantes les gusta aprender inglés, siendo tanto clases dinámicas y divertidas, a través de canciones y juegos; como también, la actitud positiva del profesor lo que más intrínsecamente les motiva. Mientras que los factores que dificultan su aprendizaje son principalmente la actitud del profesor, la metodología de enseñanza, la complejidad del tema y el número de estudiantes en el aula.
metadata.dc.identifier.other: 1177715
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15116
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cruz_Figueroa_Maria_Elizabeth.pdf582.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.