Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15199
Title: | English language students and their motivation to learn the language |
Authors: | Espinoza Celi, Verónica Soledad Robles Nole, Liliana Elizabet Vallejo Arias, Danilo Eduardo |
Keywords: | Ingles enseñanza Lengua inglesa- Enseñanza Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | Robles Nole Liliana Elizabet; Vallejo Arias Danilo Eduardo.(2016).English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Cuenca |
Abstract: | This study was intended to investigate the students' motivation to learn the English language, to respond, what motivates students to learn English and what prevents them from doing so. This study was conducted in two schools in Cuenca, Ecuador. A random sample of 100 students between men and women (20 students per class), aged between 12 and 17 years representing five courses, 8th of EGB to 3rd Bach, except 2nd Bach was established during the period school from 2015 to 2016. quantitative and qualitative methods were used. A questionnaire for students and an observation sheet were applied to examine the aspects that influence their motivation to learn English. In addition, five classes were observed to monitor the implementation of learning. The results reveal that most students like to learn English because of their intrinsic motivation with instrumental orientation. However, the main factors preventing them from learning English are related to the complexity of the issues, the number of students in class and the low level of language proficiency |
Description: | Este estudio tuvo el propósito de investigar la motivación de los estudiantes de inglés para aprender el idioma, a fin de responder, qué motiva a los estudiantes para aprender el inglés y qué los impide hacerlo. Este estudio se llevó a cabo en dos colegios en Cuenca, Ecuador. Se constituyó una muestra aleatoria de 100 estudiantes entre varones y mujeres (20 alumnos por clase), en edades de entre 12 y 17 años, en representación de cinco cursos, de 8vo de EGB a 3ro de Bach, excepto 2do de Bach durante el periodo escolar 2015-2016. Se emplearon los métodos cuantitativo y cualitativo. Se aplicaron un cuestionario para estudiantes y una hoja de observación para examinar los aspectos que influyen en su motivación para aprender el inglés. Además, se observaron cinco clases para supervisar la ejecución del aprendizaje. Los resultados revelan que a la mayor parte de los estudiantes les gusta aprender el inglés debido a su motivación intrínseca con orientación instrumental. No obstante, los principales factores que les impide aprender el inglés están relacionados con la complejidad de los temas, el número de estudiantes en la clase y el bajo nivel de conocimientos del idioma |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15199 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Robles_Nole_Liliana_Elizabet_Vallejo_Arias_Danilo_Eduard.pdf | 954.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.