Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/22338
Title: Ecuadorian high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes
Authors: Cadme Espinoza, Florencio Olmedo
metadata.dc.contributor.advisor: Camacho Minuche, Gina Karina
Keywords: Docentes – Ecuador- Análisis
Tecnologías de información y comunicación – Docentes – Uso
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-05-09T12:44:58Z
Issue Date: 2018
Citation: Cadme Espinoza, Florencio Olmedo. (2018). Ecuadorian high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes. (Trabajo de Titulación de ). UTPL, New York
Abstract: In the context of the digital era, this paper reports the Ecuadorian high school teachers’ perceptions on Information and Communications Technology (ICT) use in their EFL classes. The purpose of this study is to investigate and analyze the English as Foreign Language teachers’ perceptions on ICT use. The sample for this study was 20 high school EFL teachers who were selected from Ecuadorian public and private high schools. Drawing on the ICT use, the study was based on a mixed-methods approach and a survey and an interview were used as instruments. The analysis of the data revealed some teachers’ characteristics as personal insecurity, anxiety, and poor technology training considered as barriers or influences to use ICT in their classroom. Furthermore, it is determined the ways how ICT use is perceived by teachers according to their gender and the gender factors that impact to use ICTs.
Description: En un contexto de era digital, esta investigación reporta las percepciones de los docentes de colegios Ecuatorianos en el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC). El propósito de éste estudio es investigar y analizar las percepciones de los docentes de Inglés como Lengua Extranjera en el uso de las TICs. La investigación incluyó 20 docentes que imparten Inglés quienes fueron seleccionados de colegios tanto del sector público como del privado. Basándose en el uso de las TICs, el estudio utilizó el método de investigación mixto, un cuestionario, y a una entrevista los mismos fueron usados como instrumentos. El análisis de los datos reveló que algunas características de los docentes como inseguridad personal, ansiedad, y escasa capacitación tecnológica son consideradas barreras o influencias para el uso de las TICs en clase. Además se determinaron las formas como el uso de las TICs es percibido por los profesores de acuerdo a su género y los factores de género que impactan en el uso de las mismas.
metadata.dc.identifier.other: 1280375
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22338
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cadme Espinoza Florencio Olmedo.pdf808.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.