Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/23729
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArias Cordova, Maria Olivia-
dc.contributor.authorCarchi Viñan, Yosselyn Lizbeth-
dc.date.accessioned2019-02-20T23:25:33Z-
dc.date.available2019-02-20T23:25:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationCarchi Viñan, Yosselyn Lizbeth. (2019). Learners’ involvement in his/her linguistic progress using similes and metaphoric language. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles.). UTPL, Loja.es_ES
dc.identifier.other1286731-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23729-
dc.descriptionEl presente trabajo de investigación se centra en el uso de estrategias y actividades para promover el uso y aplicación del lenguaje metafórico en la enseñanza del idioma inglés. Los participantes de este estudio fueron 57 estudiantes de séptimo grado y un maestro de la educación general básica de una escuela fiscomisional en la ciudad de Loja. Este estudio fue guiado utilizando los métodos cuantitativo y cualitativo. La hoja de observación, la entrevista del docente, la prueba previa y posterior fueron los instrumentos utilizados para recopilar datos y poder llevar a cabo este estudio. Uno de los principales hallazgos de este estudio fue ver si los estudiantes se sintieron interesados y motivados al momento de usar el lenguaje metafórico, Además, el presente estudio descubre que la metáfora ayuda a los estudiantes a aumentar su concentración cuando se interpreta el significado real de la metáfora. Asimismo, este estudio revela que la mayoría de los estudiantes presentan dificultades para comprender y confunden el significado literal del significado figurativo. Por otro lado, las metáforas ayudan a los estudiantes a aumentar y organizar el vocabulario dado.es_ES
dc.description.abstractThis research focuses on the use of strategies and activities based on metaphors to promote its application as an innovate resource in the teaching of the English language. The participants in this study were 57 seventh-grade students and a teacher of basic general education of a semi-private school in the city of Loja. This study was guided by the use of quantitative and qualitative methods. The observation sheet, the teacher's interview, the previous and subsequent tests were the instruments used to collect data and be able to carry out this study. One of the main findings of this study was to see that students felt interested and motivated when using metaphoric phrases, applying strategies and activities of interest to them. In addition, the present study finds that metaphors help students to increase their concentration when they want to know the real meaning of the metaphor. Also, this study reveals that most students have difficulty understanding and tend to confuse the literal meaning of figurative meaning. Metaphors help students to increase and organize the new vocabulary for learning.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectIdioma en inglés - Enseñanzaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguases_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleLearners’ involvement in his/her linguistic progress using similes and metaphoric language.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Carchi Viñan, Yosselyn Lizbeth.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.