Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12923
Título : The influence of large classes in the English language teaching-learning in Ecuadorian high schools
Autor : Quiñónez Beltrán, Ana Lucía
Caiminagua Puglla, Jazmín Lorena
Palabras clave : Educación Secundaria
Inglés
Enseñanza
Aprendizaje
Lenguaje y lenguas enseñanza
Licenciado en cienciasde la educación mención inglés
Fecha de publicación : 2015
Citación : Caiminagua Puglla Jazmín Lorena.(2015).The influence of large classes in the English language teaching-learning in Ecuadorian high schools.(Trabajo de fin de titulación de licenciado en cienciasde la educación mención inglés).UTPL. Pasaje
Resumen : Working with large classes could be one of the biggest challenges that teachers face every day. According to the Decennial Education Plan (2006-2015) proposed by The Minister of Education, the permanent economic restriction for investment has caused a high deficit in the number of classrooms. As a result, teachers need to enhance their innovative awareness and capabilities for developing effective ways for dealing with large classes based on the characteristics of large classes. In Ecuador there is not specified number of students per class either. UNESCO does not set a recommended number of students in a classroom because it recognizes the cultural and economic differences of each global region. Based on what it is mentioned above, it is necessary to investigate the theme of this study the influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools, whose purpose is recognize: What instructional implications do large classes have on the teaching-learning process? What social implications do large classes have on the teaching-learning process? And what psychological implications do large classes have on the teaching-learning process? Similar studies have been carried in other countries. One of them was carried out by Ijaiya (1999) who formulated the following questions: Is there any correlation between the ranking of teachers and students with regard to the effects of over-crowded classrooms on classrooms interactions? Is there any correlation between the ranking of teachers and students concerning the coping strategies adopted by teachers in over-crowded classroom? The results of this study indicated that seating arrangement in over-populated class limits the quality and quantity of teacher-student and student-student interaction and teaching-learning process.
Descripción : El propósito de este estudio, la influencia de las clases numerosas en la enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en los colegios ecuatorianos, es determinar si las clases grandes afectan o no el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. Esta investigación se llevó a cabo en un colegio público de la ciudad de Pasaje, Ecuador. La muestra fue seleccionada al azar y se eligieron sólo 5 clases numerosas; estas clases consistían entre 35 y 37 alumnos de octavo básico a tercero año de secundaria, dando como total 179 estudiantes. A estos participantes se les aplico las encuestas respectivas cuyos resultados fueron clasificados y analizados cuantitativo y cualitativo en base a los aspectos instruccionales, sociales y psicológicos considerados para esta investigación. Los resultados de los estudios demuestran que los aspectos que conciernen a las implicaciones educacionales de las clases numerosas afectan el proceso de enseñanza aprendizaje de una manera positiva; sin embargo, los aspectos concernientes a implicaciones sociales y psicológicas afectan el proceso de enseñanza y aprendizaje negativamente puesto que los principales problemas que los estudiantes enfrentan son que no reciben retroalimentación periódica y ellos no tienen confianza de hablar en clase delante de sus compañeros.
URI : http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12923
Aparece en las colecciones: Licenciado en Ciencias de la Educación

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Caiminagua_Puglla_Jazmin_Lorena.pdf1.1 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.