Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12936
Title: | Teachers and students perceptions of teaching English in Small Classes in Ecuador |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Olmedo Carrión, María Genoveva |
Keywords: | Educación Secundaria Inglés Enseñanza Aprendizaje Lenguaje y lenguas enseñanza Licenciado en cienciasde la educación mención inglés |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Olmedo Carrión María Genoveva.(2015).Teachers and students perceptions of teaching English in Small Classes in Ecuador .(trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Cariamanga |
Abstract: | The title of this research is “Teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador” and the primary purpose of this study is to explore the teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes. The data was obtained from two high schools and one institute in Cariamanga in the province of Loja. The sample of the study consisted of students aged between 12 and 17 and in addition, 5 teachers participated in this study. All the participants were selected from 5 small classes with 20 students or less. This study was done using a qualitative and quantitative approach for exploring, explaining, describing, and analyzing the collected data. Main findings for this study reveal that teaching in small classes certainly gives more benefits than teaching in large classes. In fact, students have more opportunities to acquire the language and teachers can have more access to each student, also to applied strategies and techniques that allow students to practice the target language. |
Description: | El título del siguiente estudio es “percepciones de los profesores y estudiantes de la enseñanza de inglés en clases pequeñas en las aulas del Ecuador. El principal propósito de este estudio, es explorar las percepciones de los profesores y estudiantes sobre la enseñanza y aprendizaje del idioma Inglés en aulas pequeñas. Para la realización de este estudio se escogió la muestra entre estudiantes cuyas edades fluctúan entre los 12 y 17 años de edad, quienes pertenecen a clases de 20 alumnos o menos alumnos. Además, la muestra conto con la participación de cinco profesores que dictaban clases al grupo de estudiantes seleccionados. Este estudio se diseñó utilizando un enfoque cuantitativo y cualitativo para la exploración, explicación, descripción, y análisis de los datos. La información fue recogida mediante el uso de técnicas tales como entrevistas, toma de notas, y observación. Los instrumentos asociados a dichas técnicas que se utilizaron en esta investigación fueron cuestionario y hoja de observación. Entre los hallazgos más importantes de este estudio, se encontró que enseñar inglés en aulas pequeñas tiene más ventajas que desventajas, porque los estudiantes tienen mayor oportunidad de adquirir el lenguaje y usarlo. Además, enseñar Inglés en clases pequeñas, permite a los profesores tener acceso a los estudiantes y aplicar técnicas y estrategias que ayudan a desarrollar el lenguaje en los estudiantes. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12936 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Olmedo_Carrion_Maria_Genoveva.pdf | 787.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.