Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13146
Title: he influence of large classes in the English language teaching-learning process in Italian high-schools
Authors: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Neira Pizarro, Rita Josefina
Keywords: Inglés- enseñanza
Lengua inglesa- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2015
Citation: Neira Pizarro Rita Josefina.(2015).v.(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Milan
Abstract: This research was focused on the influence of large classes in the English language teaching-learning process in Italian high-schools, with the purpose of determining whether or not large classes affect the English language teachinglearning process. This study was carried out in Italy in the city of Voghera, province of Pavia. The participants were 134 students of four public and one private high-schools, whose ages ranged between 14 to 19 years old. The study was developed in five grades from 3rd year of basic education to 5th year of senior high-school. The data was gathered through surveys which were applied to students at the end of their regular class schedule. The questionnaire was administered in Italian language, which contained 21 specific questions regarding instructional, social, and psychological aspects. This study demonstrates that studying English in large classes is ineffective because there is a lack of time to practice the four skills of the language, teachers are not able to monitor the participation of many students at a time, which does not encourage students to improve their English language skills.
Description: Esta investigación estuvo enfocada en la influencia de las clases numerosas del idioma Inglés en el proceso de enseñanza-aprendizaje en los colegios italianos, con el propósito de determinar si éstas afectan o no a éste proceso. Este estudio fue realizado en Italia, ciudad de Voghera, provincia de Pavìa. Los participantes fueron 134 estudiantes de cuatro colegios públicos y uno privado, cuyas edades fluctuaban entre 14 y 19 años. El estudio fue desarrollado en cinco cursos, desde el tercer año de educación básica hasta el quinto de bachillerato superior. Los datos fueron recolectados a través de encuestas aplicadas a los estudiantes al final del horario regular de clases. El cuestionario fue realizado en Italiano, el mismo que contuvo 21 preguntas específicas referente a los aspectos académico, social, y psicológico. Este estudio demuestra que estudiar Inglés en clases numerosas no es efectivo porque el tiempo no es suficiente para practicar las 4 habilidades del idioma, existe poca capacitación de los profesores para monitorear la participación de muchos estudiantes al mismo tiempo, lo cual les impide mejorar las habilidades del idioma Inglés.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13146
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Neira_Pizarro_Rita_Josefina.pdf281.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.