Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13152
Title: Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Vladivieso Vidal, Raquel Alexandra
Keywords: Inglés- enseñanza
Lengua inglesa- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2015
Citation: Valdivieso Vidal Raquel Alexandra.(2015).Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.(Trabajo de fin de titulación de licenciadoen ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Macará
Abstract: The topic of this study is Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools, and its main purpose is to know such perceptions on these factors. The investigation was conducted in five different grades of four high schools in Zapotillo, in 2014. They included 8th, 9th and 10th grades of Basic Education, and 1st and 2nd with senior students. The information was collected through questionnaires and observation sheets. The approaches used in this study were quantitative and qualitative. To analyse and interpret data, the quantitative analysis was applied to find out how motivation influences students’ willingness to orally communicate, and the variety of factors influencing on Willingness to Communicate (WTC). Otherwise, qualitative analysis was done in order to determine the students’ reasons. The findings of this study demonstrate that most of the students in high schools are willing to speak English in class. Moreover, their motivation, proficiency level and type of personality influence notably on their predisposition to orally communicate.
Description: El tema del presente estudio es “Percepciones de los estudiantes sobre los factores que influyen en su predisposiciòn para comunicarse oralmente en las clases de Inglès como lengua extranjera en los colegios ecuatorianos”, y su propòsito principal es conocer tales percepciones sobre estos factores. La investigaciòn fuè dirigida en cinco cursos diferentes de cuatro colegios en Zapotillo en el 2014, los cuales fueron: 8, 9 y 10 grados de Educaciòn General Bàsica, y 1 y 2 años de Bachillerato General Unificado. La informaciòn fuè recogida mediante cuestionarios y hojas de observaciòn. Los enfoques utilizados fueron cuantitavivo y cualitativo. Para analizar e interpretar los datos, fuè utilizado el anàlisis cuantitativo para averiguar como la motivaciòn influye en la predisposiciòn de los estudiantes para comunicarse oralmente y la diversidad de factores que influyen en dicha predisposiciòn. Por otra parte, se administrò el anàlisis cualitativo con el fin de determinar las razones dadas por los estudiantes. Los resultados de este estudio demuestran que la mayorìa de los estudiantes en los colegios estàn dispuestos a hablar el Inglès en clases. Màs aùn, su motivaciòn, su nivel de competencia en èste idioma y el tipo de personalidad que poseen influyen considerablemente en su predisposiciòn para comunicarse en forma oral.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13152
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Valdivieso_Vidal_Raquel_Alexandra.pdf885.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.