Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13154
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUlehlova, Eva-
dc.contributor.authorZapata Osorio, JImmy Giovanny-
dc.date.accessioned2015-09-18T18:57:25Z-
dc.date.available2015-09-18-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationZapata Osorio Jimmy Giovanny.(2015).Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools.(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1162717-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13154-
dc.descriptionEsta investigación ofrece un estudio sobre los factores que influencian en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en escuelas privadas en el Ecuador, así como una explicación de por qué ciertos factores influyen en el ambiente educativo. Podemos encontrar un análisis de los factores que afectan el proceso de enseñanzaaprendizaje desde el punto de vista de los maestros, así como la relación de estos con los métodos de enseñanza del idioma Inglés y las nuevas normativas gubernamentales relacionadas a este tema. Los métodos utilizados fueron cuantitativo y cualitativo; las técnicas usadas fueron la encuesta y la toma de notas, y los instrumentos fueron cuestionarios y formatos de observación. Esta investigación tiene el apoyo de la colaboración de quince profesores y estudiantes entrevistados, quienes trabajan y estudian en tres colegio privados localizados en: Tumbaco, Checa y el Quinche, todas parroquias rurales al nororiente de la ciudad de Quitoes_ES
dc.description.abstractThis research offers a study about factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools, as well as an explanation of why certain factors influence the educational environment. This includes an analysis of the factors that affect the teaching-learning process from the point of view of the teachers, aside from the relation between these ones and the EFL teaching methods and the new governmental regulations related to this issue. The methods used were qualitative and quantitative; the techniques were surveys, note-taking, and the instruments were questionnaires and observation formats. This research was done with the help of fifteen teachers and fifteen students who were interviewed, they work and study in three different private schools in: Tumbaco, Checa, and in El Quinche, all rural villages located in the northeastern part of Quito. In conclusion, the factors that influence in this process are the physical space of the classrooms, the plans and programs for teaching-learning process of the schools, the low academic level of the teachers, and poor infrastructure.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectInglés- enseñanzaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleFactors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zapata_Osorio_Jimmy_Giovanny.pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.