Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14362
Title: Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools
Authors: Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo
Banegas Loarte, Rosa Elvira
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Inglés – Enseñanza
Modelos de enseñanza – Inglés
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Banegas Loarte, Rosa Elvira. (2016). Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés). UTPL, Loja.
Abstract: The current research has the purpose of: identify, analyze, and provide suggestions on how to overcome the different factors that influence the teaching-learning process of the English Language in private high schools in Loja. This study was conducted in five private high schools in Loja city; it was conducted with a sample of fifteen teachers and fifteen students from the grades: 8th, 9th, 10th, first and second of high school. Qualitative and quantitative methods were applied in this research, obtaining information through observation and note-taking of the important aspects of the English lessons. To complement surveys were applied to both teachers and students; its purpose was to study their perceptions about the different aspects that influence the process of teachinglearning of the English language. Finally the information gathered: observation sheets, surveys, and questionnaires; helped to carry a quantitative and qualitative analysis in order to obtain academics results related to factors that influence the teaching learning process of English. The most remarkable result was that teachers applied a variety of methods to teach English, managing to encourage interaction in the classroom.
Description: La presente investigación tiene como propósito: identificar, analizar y ofrecer sugerencias para conocer os distintos factores que influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés dentro de los colegios privados. Este estudio fue realizado en cinco colegios privados de la ciudad de Loja, en la cual se contó con una muestra de quince profesores y quince estudiantes de los grados: octavo, noveno, décimo de secundaria, primero y segundo de bachillerato. Dentro de la presente investigación se aplicaron los métodos cuantitativos y cualitativos, obteniendo también la información a través de la observación directa por parte de la investigadora y la toma de notas de los aspectos importantes de las clases de inglés. Para complementar se aplicaron encuestas tanto a profesores como estudiantes para conocer su percepción acerca de los diferentes aspectos que influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje del Idioma Inglés. Finalmente de toda la información recogida: Hojas de observación, encuestas y cuestionarios; se realizó un análisis cuantitativo y cualitativo con el fin de conseguir algunos resultados académicos relacionados con los factores que influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. El resultado más relevante fue que los profesores aplicaron una variedad de métodos para la enseñanza del idioma Inglés, logrando fomentar la interacción en el aula.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14362
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Banegas_Loarte_Rosa_Elvira.pdf1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.