Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14376
Title: English language students and their motivation to learn the Language
Authors: Robalino Chasipanta, Johana Estefanía
Robalino Chasipanta, Yadira Cecibel
metadata.dc.contributor.advisor: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Inglés – Enseñanza
Modelos de enseñanza – Inglés
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-03-15
Issue Date: 2016
Citation: Robalino Chasipanta, Yadira Cecibel. Robalino Chasipanta, Johana Estefanía. (2016). English language students and their motivation to learn the Language. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Santa Cruz.
Abstract: he theme of this research is: “English language students and their motivation to learn the language”. The purpose is to identify and analyze the factors that motivates or hinders students to learn English. This study was conducted in five high schools in Santa Cruz, Galapagos: three of them public and two private, and include the sample of 5 teachers and 100 students from grade eight to third of high school. The age of the students is between 12 to 17 years old. The methods applied were Quantitative and Qualitative. The teachers and students were observed during their routine classes, and the instruments used to observe and interview students and teachers were questionnaires and observation sheets. All the data collected gave relevant information about the factors that motivate students and allow them to improve their learning process. The analysis of the results show that methods used by teachers are fundamental factors that motivate students to learn. Also, demonstrate that it is crucial that teachers use engaging activities that truly motivate students and allow them to be active and enjoy their classes.
Description: El tema de este estudio es: “Estudiantes de Inglés y su motivación para aprender el idioma”. El propósito es identificar y analizar los factores que motivan o impiden a los estudiantes a aprender Inglés. Este estudio fue realizado en cinco colegios de Santa Cruz: tres de ellos públicos y dos privados, e incluye la muestra de 5 profesores y 100 estudiantes de octavo, noveno y décimo año de educación básica y de segundo y tercero de Bachillerato. La edad de los estudiantes es de entre 12 a 17 años. Los métodos aplicados fueron cualitativo y cuantitativo. Los estudiantes y los profesores fueron observados durante una clase normal, y los instrumentos usados para observar y entrevistar tanto a estudiantes como maestros fueron los cuestionarios y las hojas de observación. Toda la información recolectada nos dio información relevante acerca de los factores que motivan a los estudiantes y que les permiten mejorar su proceso de aprendizaje. El análisis de los resultados muestra que los métodos usados por los profesores son factores fundamentales que motivan a los estudiantes a aprender. Además, demuestran que es crucial que lo profesores usen actividades atractivas que verdaderamente motiven a los estudiantes y les permitan disfrutar de sus clases.
metadata.dc.identifier.other: 1171442
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14376
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Robalino_Chasipanta_Johana_Estefania_Robalino_Chasipanta_Yadira_Cecibel.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.