Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15472
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo-
dc.contributor.authorIbarra Segura, María Leisi-
dc.date.accessioned2016-08-26T12:28:48Z-
dc.date.available2016-08-26-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationIbarra Segura María Leisi.(2016).eachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador /.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención:Inglés ) UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1180734-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15472-
dc.descriptionEl tema tratado en este documento es "Teachers and students' perceptions of teaching English in small classes in Ecuador". Esta investigación tiene el propósito de determinar ¿cuáles son las ventajas de enseñar y estudiar Inglés en clases pequeñas?, ¿Qué estrategias y recursos benefician la enseñanza del Inglés en clases pequeñas?, ¿Cómo se siente el estudiante al estudiar inglés en clases pequeñas?, y si hay algunas limitaciones cuando se enseña Inglés en clases pequeñas. Esta investigación se llevó a cabo en Quito, Ecuador con la cooperación de un colegio y dos institutos privados. El proceso inició mediante la aplicación de encuestas a cinco profesores y cuarenta y seis estudiantes del nivel básico y bachillerato. Las respuestas de los cuestionarios fueron tabuladas; el método cuantitativo se utilizó para este propósito; las opiniones de profesores y estudiantes fueron comparadas con la información de investigaciones de expertos, y los datos recogidos en hoja de observación. Los resultados muestran que en clases con veinte o menos estudiantes, la interacción es más frecuente entre estudiante y profesor.es_ES
dc.description.abstractThe subject matter in this document is "Teachers and students' perceptions of teaching in small classes Inglés in Ecuador". This research aims to determine what are the advantages of teaching and study English in small classes ?, What strategies and resources benefit English teaching in small classes ?, How the student feels to study English in small classes? and if there are some limitations when English is taught in small classes. This research was conducted in Quito, Ecuador, with the cooperation of a school and two private schools. The process began by conducting surveys five forty-six teachers and students of basic and high school. The questionnaire responses were tabulated; the quantitative method was used for this purpose; the opinions of teachers and students were compared with expert research information and data collected in observation sheet. The results show that in classes with twenty or fewer students, more frequent interaction between student and teacher.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectIngles enseñanzaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleeachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador /es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ibarra_Segura_Maria_Leisi.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.