Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16395
Title: Consumo y uso de medios de comunicación en jóvenes de bachillerato ecuatorianos en tiempos de convergencia periodo marzo abril de 2016
Authors: Ordoñez González, Kruzkaya Elizabeth
Gibbs Andrade, Bridget Damaris
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2016
Citation: Gibbs Andrade, B. D. Ordoñez González, K. E. (2016) Consumo y uso de medios de comunicación en jóvenes de bachillerato ecuatorianos en tiempos de convergencia periodo marzo abril de 2016 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16395
Abstract: Abstract: The investigation that took place at the "Unidad Educativa Particular Alborada", with high school kids whose ages range from 14 to 18 years of age, revealed significant information about the consumption and use of mass media and social networks. To carry out this investigation, quantitative methodology was used and also adapted to a sample of student population. A paper survey was employed. From the information we obtained, it became known which mass media is more utilized, which social networks more visited, their preferences, as well as the time dedicated to each of them. This analysis allowed us to study the reception, the consumer habits, and the cultural changes, amongst other factors present in Ecuadorian youth. The statistics obtained seek to get current data about the use and consumption of mass media, as well as its influence in daily life.
Description: Resumen: La investigación realizada en la Unidad Educativa Alborada, reveló información significativa sobre el consumo y uso de medios de comunicación masiva y redes sociales con jóvenes de bachillerato, las edades oscilan entre 14 y 18 años de edad. Para llevar a cabo esta investigación se utilizó la metodología cuantitativa adaptada a una muestra de la población estudiantil. Se empleó la técnica de la encuesta. De la información obtenida, se conoció cuáles son los medios de comunicación más utilizados, las redes sociales más visitadas, sus preferencias, así como el tiempo dedicado a cada uno de ellos. Este análisis nos permitió estudiar la recepción, hábitos de consumo, cambios culturales, entre otros factores presentes, de un segmento de la juventud ecuatoriana. Con las estadísticas obtenidas, se procura conseguir datos actuales sobre el uso y consumo de medios de comunicación, así como su influencia en la vida cotidiana.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=96069.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bridget_Damaris_Gibbs_Andrade.pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.