Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17572
Title: Ecuadorian public high school students’ errors in EFL writing skill
Authors: García Vásquez, Grace Lissette
metadata.dc.contributor.advisor: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Keywords: Educación secundaria
ingles
Enseñanza-Aprendizaje
Licenciado en ciencias de la Educación mención Inglés - Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2017-04-26
Issue Date: 2017
Citation: García Vásquez, Grace Lissette.(2017).Ecuadorian public high school students’ errors in EFL writing skill.(Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL, Ibarra
Abstract: The present research is called “Ecuadorian public high school student’s errors in EFL writing skill”. The aim of the following study is to investigate and analyze the errors that students make when writing. It took place in Ibarra in a public high school with the support of sixty-three students from the second high school year, who are studying English as a foreign language. This study was carried out with the help of five English teachers. The methods used were qualitative as well as quantitative. The instruments applied were surveys, questionnaires and a deep content analysis through the students’ pieces of writing. The overall analysis revealed that the students’ most common error in writing was the lack of organization of the ideas in their paragraphs. They wrote many interesting ideas but they did not take care of the importance of the organization of the writing elements
Description: El presente proyecto de investigación se titula “Errores en la destreza de escritura en estudiantes de colegios públicos ecuatorianos que aprenden Inglés como lengua extranjera”. El objetivo principal es investigar y analizar los errores que cometen los estudiantes al escribir. La presente investigación se realizó en un colegio público en la ciudad de Ibarra con el apoyo de sesenta y tres estudiantes de segundo año de bachillerato. Este estudio se llevó a cabo con la colaboración de cinco profesores. Los métodos utilizados fueron tanto cualitativos como cuantitativos. Los instrumentos aplicados fueron encuestas, cuestionarios y un análisis minucioso del contenido de los párrafos escritos por los estudiantes. Los resultados del análisis revelaron que el error más frecuente de los estudiantes al escribir, es la falta de organización de sus ideas en el párrafo. Escribieron muchas ideas interesantes pero sin tomar en cuenta la importancia de la organización de los elementos al escribir
metadata.dc.identifier.other: 1264390
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17572
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
García_Vásquez_Grace_Lissette.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.