Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/19945
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Abril Calero, Devin Ignacio
Pérez Villagómez, Evelyn Vanessa
metadata.dc.contributor.advisor: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Keywords: Evaluación financiera.
Centros médicos-- -Ecuador.
Magíster en gerencia de salud para el desarrollo local.
metadata.dc.date.available: 2017-07-24T21:20:36Z
Issue Date: 2016
Citation: Abril Calero, D. I.,(2016). English language students and their motivation to learn the language. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés)
Abstract: This research was about English language students and their motivation to learn the language. Toe purpose of this study was to learn about students' perceptions in relation to their motivation to learn English inside the classroom. The general approach of this study was qualitative and quantitative. Toe principal sources of data collection were students' questionnaires and observation sheet. Toe field research took place in the city of Latacunga-Ecuador. Toe Sample consisted of 20 students from ninth and tenth years of Basic Education and all senior high school; in addition, it was monitored the existing needs and limitations through a survey and direct observation directed to teachers and students which permitted to achieve reliable outcomes From the results obtained, it was established that the teachers' attitude is the foundation of the class development; it means that teachers attitude has an important role in the students' learning process due to the fact that there is an implicit relation between teachers and students that helps to motivate students in the educative process.
Description: Esta investigación se enfoca en "estudiantes del idioma inglés y su motivación para aprender el idioma". El propósito de este estudio es conocer las percepciones de los estudiantes en relación a su motivación para aprender Inglés en el aula. Esta investigación se llevó a cabo en la ciudad de Latacunga, en una escuela privada. Los datos considerados fueron los estudiantes de noveno y décimo año de Educación Básica y todos los niveles de secundaria en "Unidad Educativa Particular CCA". Se monitoreó las necesidades y limitaciones existentes a través de una encuesta y la observación directa que se hicieron, A partir de los resultados obtenidos, se determina que la actitud de los maestros es la base del desarrollo de la clase; esto significa que la actitud de los maestros maestros tiene un papel importante en el proceso de aprendizaje de los estudiantes, debido a que hay una relación implícita entre los profesores y estudiantes que los ayuda a motivarse en el proceso educativo
metadata.dc.identifier.other: 1268670
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/19945
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abril Calero Devin Ignacio Perez Villagomez Evelyn Vanessa.pdfTrabajo de Titulación en PDF24.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.