Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30421
Title: Influencia de la herramienta Quizizz en el aprendizaje de Inglés en los estudiantes de séptimo grado
Authors: Andrade Abarca, Paola Salomé
Córdova Erreis, Andrea Elizabeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Córdova Erreis, A. E. Andrade Abarca, P. S. (2022) Influencia de la herramienta Quizizz en el aprendizaje de Inglés en los estudiantes de séptimo grado [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30421
Abstract: Abstract: Currently, actions have been deployed in the education system that allow the incorporation of environments supported by ICT, which offer multiple benefits to students and teachers, to fulfill the pre-established achievements and dynamize the teaching-learning process. The main objective of this research was to analyze the effect of Quizizz on the English subject academic performance of seventh grade students of a public educational institution in the country. The research had a quantitative approach, descriptive scope and quasi-experimental design, there were considered two intact groups, one experimental and a control one; whom were applied a differentiated evaluation instrument which allowed to measure their academic performance and two surveys, the first about the effect of Quizizz on the English learning and the second one, about its effectiveness as evaluation media. The results show that Quizizz favors positively on English learning and is effective as a means of evaluation for students.
Description: Resumen: Actualmente, en elsistema educativo se handesplegado acciones que permiten la incorporación de entornosapoyadosen las TIC, que ofrecen múltiples beneficios tanto a estudiantes como docentes, para el cumplimiento de logros preestablecidosy dinamizar el proceso de enseñanza-aprendizaje. El objetivo de la presente investigación fue analizar el efecto de la herramienta Quizizz en el rendimiento académico dela materiaInglés de los estudiantes de séptimo gradode una institución educativa públicadel país. La investigación tuvo un enfoque cuantitativo, alcance descriptivo y diseño cuasi-experimental, se consideraron dos grupos, uno experimental y otro de control,a quienes se les aplicó un instrumentode evaluación diferenciado que permitiómedir surendimiento académico,y dos encuestas, una sobre el efecto de Quizizz en el aprendizaje de Inglés y otra sobre su efectividad como medio de evaluación.Los resultados dan muestraque Quizizz favorece positivamente al aprendizaje de Inglés y que es efectivacomo medio de evaluación de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129486.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.