Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30422
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel Malla Bustamante, Gina del Rosario |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Malla Bustamante, G. D. R. Inga Ordóñez, G. C. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30422 |
Abstract: | Abstract: The present research report with the title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students, it has the purpose to analyze the efficiency for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in writing in students. The sample was 30 students the first year of high school of a public institution of the Canton of Pindal belonging to the Province of Loja. A mixed approach was used for this study where qualitative and quantitative aspects were analyzed. To collect the data, a written pretest and post-tests were applied to the participants, six paragraphs were completed, and a rubric was used to grade them, which includes semantic, syntactic, and morphological aspects. In addition, a checklist was used by peer correction and, finally, a survey was applied on students perception about teacher and peer feedback. As a general conclusion, teacher feedback has many benefits for students which caused a positive effect compared to peer correction as students strengthened their skills to improve writing. |
Description: | Resumen: El presente informe de investigación con el título: El papel de la corrección entre compañeros y la retroalimentación del profesor en el mejoramiento de las habilidades de escritura en los estudiantes de secundaria, esto tiene el propósito de analizar la eficiencia para el mejoramiento de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura en los estudiantes. La muestra fue de 30 estudiantes del primer año de bachillerato de una institución pública del Cantón Pindal perteneciente a la Provincia de Loja. Para este estudio se utilizó un enfoque mixto que incluye métodos cualitativos y cuantitativos. Para la recolección de los datos se aplicó un pretest escrito a los participantes, se completaron 6 párrafos y se usó una rúbrica para calificarlos, que incluye aspectos semánticos, sintácticos y morfológicos. Además, se utilizó una lista de comprobación mediante la corrección por parte de los compañeros y, por último, se aplicó una encuesta de la percepción de los estudiantes sobre la retroalimentación del profesor y de los compañeros. Como conclusión general, la retroalimentación del profesor tiene muchos beneficios para los estudiantes que causaron un efecto positivo en comparación con la corrección de los compañeros, ya que los estudiantes fortalecieron sus habilidades para mejorar la escritura. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129488.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.