Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30450
Title: | The use of the role-play teaching techniques to improve students speaking skills |
Authors: | Castillo Cuesta, Luz Mercedes Reyes Varela, Lizbeth Nathaly |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Reyes Varela, L. N. Castillo Cuesta, L. M. (2022) The use of the role-play teaching techniques to improve students speaking skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30450 |
Abstract: | Abstract: The use of the role-play teaching techniques to improve EFL students speaking skills is a study aimed to evaluate and know the influence of the role-play teaching procedures to improve EFL learners speaking skills. Furthermore, it aims to gather learners and the teacher s perceptions about the use of these techniques. The general approach of this study was both qualitative and quantitative. This study was quasi-experimental since an experimental group and a control group were selected according to pre-established institutional organization. The population included 27 eighth-grade students, 14 students were in the control group, and 13 in the experimental group. Additionally, an English teacher participated in this study. Students' ages ranged between 11 to 13 years. This study was carried out in a public institution in Yantzaza city. The instruments used were a diagnostic test, an oral pre-test and post-test, a students questionnaire, and a teacher s questionnaire. The main findings reveal that role-play teaching techniques have a considerable positive influence on the English learning process of students since they improved their grammar, vocabulary, and most importantly, their speaking skills. |
Description: | Resumen: El uso de las técnicas de enseñanza de juegos de roles para mejorar las habilidades de expresión oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera es un estudio cuyo objetivo es evaluar y conocer la influencia de los procedimientos de enseñanza de juegos de roles para mejorar las habilidades de expresión oral de los estudiantes de inglés. Así mismo, recopilar las percepciones de los alumnos y del profesor sobre el uso de estas técnicas. El enfoque general de este estudio fue tanto cualitativo como cuantitativo. Este estudio fue cuasiexperimental ya que se seleccionó un grupo experimental y un grupo control. La población incluyó a 27 estudiantes de octavo grado, 14 estudiantes estaban en el grupo de control y 13 en el grupo experimental. Además, un profesor de inglés participó en este estudio. Las edades de los estudiantes oscilaron entre los 11 y los 13 años. Este estudio se llevó a cabo en una institución pública de la ciudad de Yantzaza. Los instrumentos utilizados fueron una prueba diagnóstica, una prueba previa y posterior oral, un cuestionario para estudiantes y un cuestionario para profesores. Los principales hallazgos revelan que las técnicas de enseñanza de juegos de roles tienen una influencia positiva considerable en el proceso de aprendizaje del inglés de los estudiantes, ya que mejoraron su gramática, vocabulario y, lo que es más importante, sus habilidades para hablar. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129510.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.