Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30555
Title: The use of TikTok videos as a dynamic tool to improve EFL speaking skills in adolescents
Authors: Cabrera Solano, Paola Alexandra
García Yasbek, Frank Nicolás
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: García Yasbek, F. N. Cabrera Solano, P. A. (2022) The use of TikTok videos as a dynamic tool to improve EFL speaking skills in adolescents [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30555
Abstract: Abstract:The purpose of this study is to know if the implementation of TikTok videos helps learners to improve English as a Foreign Language speaking skills. The participants were 12 students of the ninth grade at a private school in Southern Ecuador. The process was based on a non-experimental study, which involved qualitative and quantitative methods in order to describe and interpret numerical data and participants' perceptions. Besides, the study was conducted by means of an instructional process that consisted in 8 lessons focused on applying different TikTok content to engage learners to create TikTok videos. The instruments applied in this study were a diagnostic survey, a pre-speaking test, an observation checklist, a video speaking rubric, a post-speaking test, a perceptions survey, and a teacher s interview. The main findings of this research evidenced that EFL speaking skills improved, especially in aspects related to pronunciation and fluency. Finally, the main conclusion of this study was that the use of TikTok resource is a dynamic tool that motivates learners to enhance their EFL speaking skil.
Description: Resumen: El propósito de este estudio es conocer si la implementación de videos de TikTok ayuda a los estudiantes a mejorar sus habilidades para hablar el Inglés como lengua extranjera. Los participantes fueron 12 estudiantes de noveno grado de una escuela privada en el sur de Ecuador. El proceso se basó en un estudio no experimental, que involucró métodos cualitativos y cuantitativos para describir e interpretar datos numéricos y las percepciones de los participantes. Además, el estudio se realizó a través de un proceso de instrucción que consistió en 8 lecciones enfocadas en aplicar diferentes contenidos de TikTok para involucrar a los estudiantes en la creación de videos de TikTok. Los instrumentos aplicados en este estudio fueron una encuesta de diagnóstico, una prueba previa de expresión oral, una rúbrica de observación, una rúbrica de video oral, una prueba posterior de expresión oral, una encuesta de percepciones y una entrevista con el maestro. Los principales hallazgos de esta investigación evidenciaron que las habilidades de expresión oral del inglés como lengua extranjera mejoraron, especialmente en aspectos relacionados con la pronunciación y la fluidez. Finalmente, la principal conclusión de esta investigación fue que el uso del recurso TikTok es una herramienta dinámica que motiva a los estudiantes a mejorar su habilidad para hablar inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129691.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.