Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30816
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQuiñonez Beltrán, Ana Lucíaes_ES
dc.contributor.authorViñán Quezada, Gloria Lissethes_ES
dc.date.accessioned2022-06-21T12:29:15Z-
dc.date.available2022-06-21T12:29:15Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationViñán Quezada, G. L. Quiñonez Beltrán, A. L. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30816es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1354350es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130151.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El propósito de la presente investigación es analizar los efectos de la retroalimentación entre compañeros y docente en corrección de errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura de Inglés como lengua extranjera (EFL). Los participantes fueron 30 estudiantes de segundo bachillerato, de entre 14 y 15 años, de una institución educativa de la ciudad de Cariamanga, provincia de Loja. En este estudio se utilizaron métodos cualitativos y cuantitativos. Los instrumentos empleados fueron una evaluación previa y posterior, rúbrica, lista de verificación y encuesta. Los resultados indicaron que la retroalimentación docente fue más eficaz en corrección de errores semánticos, sintácticos y morfológicos y ayudó a que los estudiantes recuerden algunas estructuras lingüísticas básicas que habían olvidado, logrando un efecto positivo en mejora de las habilidades de escritura en Inglés de los estudiantes. Mientras que la retroalimentación entre compañeros tuvo un efecto positivo, pero en un menor porcentaje. Además, los resultados indicaron que los estudiantes prefieren la retro alimentación docente en sus tareas de escrituraporque les ayuda a reducir sus errores y a mejorar su escritura académica.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The purpose of the present research isto analyze the effects of peerand teacher feedbackon the correction of morphological, semantic, and syntactic errors in English as Foreign Language (EFL) writing. The participants were thirtystudents fromsecond senior level ataneducational institution in cityof Cariamanga, Loja province. Theirages ranged between 14 and 15 years old.Qualitativeand quantitative methods were used in this study.The instruments employed werea pre-test, post-test, a rubric, a checklist, and a survey. Results showed thatteacher feedback was more effective on correction of semantic, syntactic, and morphological errors and helped students to remember some basic linguistic structures that theyhad forgotten, achieving a positive effect on improving students' English writing skills. Whereas peer feedback hada positive effect, butat a lesser percentagesince several students did not detect andcorrect the errors that the teacher did detect.Besides, the results stated that students prefer teacher feedback instead peer feedback in their writing tasksbecause it helps them to reducetheirerrors and improve their academic writing significantly.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.